Gå til innhold

Valg av surround anlegg

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg nytt hus og vurderer derfor et hjemmekino rom.

Planen er en prosjektor (full-hd) og 77" lerret.

Anlegget skal brukes til film og tv-titting, samt PS3-spilling.

Jeg ønsker god lyd og mye for pengene.

Tenkte meg noe rundt 10 000.. +/-

Noen som har noe formening om http://www.surround.no/product/470864/_Yam...hite_-_5.1.html

Takk for svar :-)

Endret av epder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har akkurat kjøpt meg nytt hus og vurderer derfor et hjemmekino rom.

Planen er en prosjektor (full-hd) og 77" lerret.

Anlegget skal brukes til film og tv-titting, samt PS3-spilling.

Jeg ønsker god lyd og mye for pengene.

Tenkte meg noe rundt 10 000.. +/-

Noen som har noe formening om http://www.surround.no/product/470864/_Yam...hite_-_5.1.html

Takk for svar :-)

Receiver:

Hvis du skal ha full HD projektor, skal du sannsynligvis spille bluray, og da bør du velge en bedre receiver. Den bør støtte HD-lydformatene du får fra bluray. Se på RX-V663 fra samme nettbutikk. Et annet alternativ er Onkyo 606 som har flere HDMI inn, men som er en hestemule bak Yamahaen på surround dekoding (men allikevel bra)

Projektor tips:

Epson EMP-TW980 pris ca 12-13000,-

(merk den fleksible lens-shift på Epson som gjør plassering veldig enkelt)

Benq W5000: http://avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:1777595;c:100099

Bra forum for projektorer og lyd til hjemmekino: avforum.no

Lykke til !

Endret av Junkers
Lenke til kommentar

- Yamaha RX-V663

- Dynavoice f-6EX 5.0 pakke

- XTZ 99 w10.16 sub

Pris : 10500kr + frakt og kabler.

Her får du en reciver som kan håndtere hd-formatene samtidig som den kan drive høytalerne med jernhånd. Høytalerne er en forbedret utgave av de kritikerroste dynavoice f-6 som går for og gi magisk mye lyd til prisen. I tilegg ser de utrolig lekre ut med en herlig pianolakk finnish. Subwooferen er av Svenske xtz og blir rost opp i skyene av både fagblader og forbrukere, også denne ser utrolig lekker ut. Alt i alt en bra surround som kan utnytte hd-lyd. Det hele ser også utrolig bra ut og passer meget bra sammen både utsendemessig spesifikasjonsmessig.

Ser surrround.no ikke har varene på lager, så du må nok vente litt hvis du velger og gå for denne pakken. Du trenger i tilegg kabler. Surround.no har et ok utvalg med høytalerkabler, du trenger ikke og bruke en formue, men kjøp egne høytalerkabler istedet for og bruke vanlig lampeledninger. Du skal sikkert også ha en hdmi kabel mellom blu-ray spilleren og reciveren( eller hva slags kilder du bruker). Her kan du trygt kjøpe den billigste hdmi kabelen du finner!

Lenke til kommentar
Tusen takk for gode svar.

Da tror jeg at jeg går for den siste løsningen.

Det er et godt alternativ, men siden de ikke har varene på lager kan du vente litt med og bestille. kanskje noen andre forumbrukere kan komme med et annet forslag, alltid greit meg så mange inspill som mulig!

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg et 5.1 anlegg jeg også, så fort jeg har spart opp. Og prisklassen ligger på det samma som trådstarter. Og det du linket til Nauz såg ikke så aller værst ut :) Men noe forskjell på 10" og 12" til XTZ-subben? Er 10" raskere enn 12"ern? For meg er det viktigere at den klarer og slå fort med grei bass, enn at den slår trekt med bra bass. :p

Endret av Svartasmeden
Lenke til kommentar

Har ingen personlig erfaring med xtz subwooferne, men utifra hva jeg har hørt er også 12" en kjapp og presis subwoofer. Selv har jeg en Jbl es150(10") og syntes denne virkelig setter ting i bevegelse etter at jeg fikk plassert den riktig, så hvis du får plassert en 10" sub riktig i en mindre rom, kan det holde i lange baner.

Lenke til kommentar
Jeu.. romme mitt er ikke så stort, så jeg tenker meg at jeg går for 10"ern. :p Vist jeg klarer og spare godt nokk så skal jeg ha råd til dette innen 2 måneder. ^^,

Forbanna veiavgifta er jo så sabla høy.. :wallbash:

Epder, vist du får dette før meg, så vil jeg høre hvordan dette er ;)

Nå kan det jo diskuteres hva som må til for at et rom skal kunne kalles lite/stort. En 10" vil fungere greit, men det er bare en tusenlapp ekstra for 12", så tenk deg godt om .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...