Gå til innhold

Vektløfting og stive armer

muummi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann:) Trener man for hardt/mye, hvis man blir kjempe stiv i arma? Har nesten ikke løfta vekter før, men klarer nesten ikke bevege armene :O

Om du er uten grunnlag, er det slett ikke uvanlig at arma blir som tømmerstokker. Det går over etter hvert som du får rutine.

Lenke til kommentar

Godt mulig at du har tatt litt hardt i starten.

Har det ofte sånn når eg går litt for hardt på etter eit avbrudd i treninga.

Så kan jo alltids ta det litt rolegare i starten og sjå om det ordne seg ?

Greit nok at ein skal trene så det gjer litt vondt "no pain, no gain" og alt det.

Men ein må jo kunne fungere normalt i dagliglivet og.

:)

Lenke til kommentar

Jeg begynte å trene for drøye 3 uker siden (RYP grunnprogram). Første dagen da jeg makset i alle øvelser for å finne 10RM var jeg kjempestøl i flere dager etterpå..

Nå er jeg straks på uke 4 i programmet, presser meg til det ytterste på øvelsene, men føler meg ikke støl etter trening/når jeg har kommet hjem/dagen etterpå. Er dette dumt? Burde jeg vært mer støl?

Lenke til kommentar

Min erfaring:

Kan høres teit ut, men jeg skille mellom stiv og støl.

Hvis jeg har hatt lang pause fra trening, evt bruker nye muskler, da blir jeg støl.

Mener jeg ble forklart dette av en med.student en gang at det var et slags avfallstoff som la seg rundt nerver og gav denne ekstra følelsen av stølhet når man ikke har trent før.

Hvis du trykker på en skikkelig støl muskel vil det gjøre vondt.

Hvis jeg er skikkelig ute av form og trener på en mandag, kan det være ikke stølheten kommer skikkelig før onsdagen, tar litt tid.

Dersom jeg er i form og trener vanlig, men ikke tøyer, føler jeg at jeg kan bli stiv. Dette kjenner jeg ved at når jeg tøyer/strekker muskelen etter at den har blitt kald kan gjøre litt vondt.

Når jeg er støl pleier jeg å vente til det har nesten gitt seg med å trene igjen. Muskelen er da gjerne stiv i tillegg.

Når jeg er stiv sørger jeg for veldig god oppvarming og tar det gjerne litt rolig for å unngå strekk.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...