Hamre Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hallo Jeg kjører et script på mine sider, som henter selve innholdet på grunnlag av URL-en F.eks. om det står "domene.no/index.php=PAGE=hovedside"n så vises innholdet i "hovesiden.php" i tekstfeltet. Dette er veldig praktisk, da man ikke trenger å bruke "<input = XX>" ("input" er vanskelig for søkemotorene å lese) Dvs. at alle rammene (footer, marger og header) er likt på alle siden, og teksten midt på siden hentes ut i fra URL-en etter "PAGE=" Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg kan få dette til å endres i META-tagen og/eller "title-feltet". F.eks. når man er på hovedsiden skal det vises " Hovedsiden - Firmanavn " - likt som på kontakt siden, så skal det vises " Kontakt oss - Firmanavn ". Takk Lenke til kommentar
OIS Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Eg antar at du selvfølgelig henter disse filnavnene fra en array for å validere at de kan inkluderes? $filer = array( 'hovedsiden' => array('filnavn' => 'hovedsiden.php', 'tittel' => 'Hovedsiden', 'annet' => 'merData?'), 'kontakt' => array('filnavn' => 'kontaktoss.php', 'tittel' => 'Kontakt oss', 'annet' => 'merData?'), ); if (isset($filer[$_GET['PAGE']])) $side = $filer[$_GET['PAGE']]; else $side = $filer['hovedsiden']; // i meta tag og tittel echo $side['tittel'], ' - Firmanavn'; // der siden skal inkluderes include $side['filnavn']; edit: kode tag edit2: streng Endret 17. februar 2009 av OIS Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Sikker inkludering i php Endret 20. februar 2009 av Bakke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå