h4ppy Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Hei, et lite spørsmål! JEg har ikke så alt for mye greie på Sertifikater med tanke på Java o.l. og har derfor et spørsmål. I min jobb har vi en egen tjeneste som levere ut sertifikater som vi har godkjent. Det vil si vi lager våre egne og disse har vi selvfølgelig godkjent, og blir godkjent av alle brukerene i vårt nettverk. MEN, for at en java applikasjon skal fungere MÅ dette sertifikate være levert fra f.eks. go daddy, verisign eller andre som SUN (java) har godkjent, eller skal ikke dette ha noe å si. I følge leverandøren av dette systemet krever den at det må være godkjent av SUN. Kan det være mulig, eller må det være programmert, er det sånn at VI MÅ ha et sertifikat fra en av de, eller kan vi bruke egne. Grunnen til dette er at siden vi har fått beskjed om å bruke sertifikate fra en ekstern leverandør (go daddy) må vi sette opp en proxy, likevel blir det ikke 100% godkjent. det vil si applikasjonen feiler og gir en sikkerhetsfeilmelding. jeg tror det kan ha noe med at vi har så høy sikkerhet at vi ikke kan kjøre dette? Levrandøren hevder vi må bruke go daddy, ikke fordi at de har satt noe i kodene som sier vi må bruke det, men fordi "SUN" har godkjent denne leverandøren, og at det fungere på alle andre maskiner som har dette sertifikatet. Spørsmål 2, må en java applikasjon ha sertifikat for å kjøre, eller er det "dårlig" kode, eller? systemet skal kunne kjøres lokalt i nettverk, og kobler seg i utgangspunktet aldri mot nett. Jeg kan desverre ikke endre på noe kode, eller laste noe opp men trenger noe å si ovenfor leverandør. Endret 17. februar 2009 av h4ppy Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Litt usikker på hva du spør om her, men det finnes to typer sertifikater: Self-signed: dette sier bare at du går god for at du er den du er. "Offentligs"-signed: dette sier at en tredjepart går gode for at du er den du sier du er. Self-signed sertifikater er mao av veldig begrenset verdi. Litt usikker på hva du trenger for å kjøre en applikasjon, men hvis du kan kjøre den som en applett, så tror jeg ikke du skal trenge noe sertifikat, men da blir nok funksjonaliteten begrenset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå