BLU3kp Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) fikk nettopp et club 3d 4670 512mb kort fra netshop. Installerte først drivern fra cden, men tenkte at det ikke var den nyeste drivern, så jeg installerte fra nettsida til Ati. Etter ferdig installert av driver, skulle jeg prøve cs 1.6 da.. som ikke er et tungt spill, regnet jeg med å få 100 fps Konstant! Men nei, fpsen dropper ned til 60-70 og noen ganger til 50.. altså, det er 100 fps de fleste delene av spillet ... Bare det at det dropper ned til 60-90 når det er liksom "action". Hadde et tidligere geforce 4 kort... og jeg merker ikke forskjell på de 2 kortene når jeg gamer cs. Men det skal jo ikke stemme? Etter det så prøvde jeg å reinstallere drivern osv... ( har brukt driver sweaper i safemode) Men skjer fortsatt det samme. Driver problem: Har installert den nyeste drivern, men får ikke catalyst control center.. Det som kmr opp er : Could not load file or assembly mom.implementation osv ifølge pc systemet så har jeg " driver version : 8.573.0.0 Kortet skal jo være mer enn bra nok til å dra cs 1.6 100 fps konstant ??? Endret 17. februar 2009 av gattuso Lenke til kommentar
Chiron Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 fikk nettopp et club 3d 4670 512mb kort fra netshop. Installerte først drivern fra cden, men tenkte at det ikke var den nyeste drivern, så jeg installerte fra nettsida til Ati. Etter ferdig installert av driver, skulle jeg prøve cs 1.6 da.. som ikke er et tungt spill, regnet jeg med å få 100 fps Konstant! Men nei, fpsen dropper ned til 60-70 og noen ganger til 50.. altså, det er 100 fps de fleste delene av spillet ... Bare det at det dropper ned til 60-90 når det er liksom "action". Hadde et tidligere geforce 4 kort... og jeg merker ikke forskjell på de 2 kortene når jeg gamer cs. Men det skal jo ikke stemme? Etter det så prøvde jeg å reinstallere drivern osv... ( har brukt driver sweaper i safemode) Men skjer fortsatt det samme. Driver problem: Har installert den nyeste drivern, men får ikke catalyst control center.. Det som kmr opp er : Could not load file or assembly mom.implementation osv ifølge pc systemet så har jeg " driver version : 8.573.0.0 Kortet skal jo være mer enn bra nok til å dra cs 1.6 100 fps konstant ??? Hei! Høres ut som kortet kanskje går litt varmt, eller at det faktisk er CPU'en din som er årsaken til at spillet går saktere (lavere fps) når det skjer noe som krever prosessorens hjelp. ;-) Ville tatt og kjørt noen enkle tester for å finne det ut, du finner veldig mye info på google.com om emnet. Lykke til! -Chiron Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 fikk nettopp et club 3d 4670 512mb kort fra netshop. Installerte først drivern fra cden, men tenkte at det ikke var den nyeste drivern, så jeg installerte fra nettsida til Ati. Etter ferdig installert av driver, skulle jeg prøve cs 1.6 da.. som ikke er et tungt spill, regnet jeg med å få 100 fps Konstant! Men nei, fpsen dropper ned til 60-70 og noen ganger til 50.. altså, det er 100 fps de fleste delene av spillet ... Bare det at det dropper ned til 60-90 når det er liksom "action". Hadde et tidligere geforce 4 kort... og jeg merker ikke forskjell på de 2 kortene når jeg gamer cs. Men det skal jo ikke stemme? Etter det så prøvde jeg å reinstallere drivern osv... ( har brukt driver sweaper i safemode) Men skjer fortsatt det samme. Driver problem: Har installert den nyeste drivern, men får ikke catalyst control center.. Det som kmr opp er : Could not load file or assembly mom.implementation osv ifølge pc systemet så har jeg " driver version : 8.573.0.0 Kortet skal jo være mer enn bra nok til å dra cs 1.6 100 fps konstant ??? Hei! Høres ut som kortet kanskje går litt varmt, eller at det faktisk er CPU'en din som er årsaken til at spillet går saktere (lavere fps) når det skjer noe som krever prosessorens hjelp. ;-) Ville tatt og kjørt noen enkle tester for å finne det ut, du finner veldig mye info på google.com om emnet. Lykke til! -Chiron Hva slags tester? fikk nettopp et club 3d 4670 512mb kort fra netshop. Installerte først drivern fra cden, men tenkte at det ikke var den nyeste drivern, så jeg installerte fra nettsida til Ati. Etter ferdig installert av driver, skulle jeg prøve cs 1.6 da.. som ikke er et tungt spill, regnet jeg med å få 100 fps Konstant! Men nei, fpsen dropper ned til 60-70 og noen ganger til 50.. altså, det er 100 fps de fleste delene av spillet ... Bare det at det dropper ned til 60-90 når det er liksom "action". Hadde et tidligere geforce 4 kort... og jeg merker ikke forskjell på de 2 kortene når jeg gamer cs. Men det skal jo ikke stemme? Etter det så prøvde jeg å reinstallere drivern osv... ( har brukt driver sweaper i safemode) Men skjer fortsatt det samme. Driver problem: Har installert den nyeste drivern, men får ikke catalyst control center.. Det som kmr opp er : Could not load file or assembly mom.implementation osv ifølge pc systemet så har jeg " driver version : 8.573.0.0 Kortet skal jo være mer enn bra nok til å dra cs 1.6 100 fps konstant ??? Hei! Høres ut som kortet kanskje går litt varmt, eller at det faktisk er CPU'en din som er årsaken til at spillet går saktere (lavere fps) når det skjer noe som krever prosessorens hjelp. ;-) Ville tatt og kjørt noen enkle tester for å finne det ut, du finner veldig mye info på google.com om emnet. Lykke til! -Chiron Det er ialfall ikke skjermkortet som blir for varmt. Har sjekket det og det ligger stabilt på 30-40 Lenke til kommentar
Chiron Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 fikk nettopp et club 3d 4670 512mb kort fra netshop. Installerte først drivern fra cden, men tenkte at det ikke var den nyeste drivern, så jeg installerte fra nettsida til Ati. Etter ferdig installert av driver, skulle jeg prøve cs 1.6 da.. som ikke er et tungt spill, regnet jeg med å få 100 fps Konstant! Men nei, fpsen dropper ned til 60-70 og noen ganger til 50.. altså, det er 100 fps de fleste delene av spillet ... Bare det at det dropper ned til 60-90 når det er liksom "action". Hadde et tidligere geforce 4 kort... og jeg merker ikke forskjell på de 2 kortene når jeg gamer cs. Men det skal jo ikke stemme? Etter det så prøvde jeg å reinstallere drivern osv... ( har brukt driver sweaper i safemode) Men skjer fortsatt det samme. Driver problem: Har installert den nyeste drivern, men får ikke catalyst control center.. Det som kmr opp er : Could not load file or assembly mom.implementation osv ifølge pc systemet så har jeg " driver version : 8.573.0.0 Kortet skal jo være mer enn bra nok til å dra cs 1.6 100 fps konstant ??? Hei! Høres ut som kortet kanskje går litt varmt, eller at det faktisk er CPU'en din som er årsaken til at spillet går saktere (lavere fps) når det skjer noe som krever prosessorens hjelp. ;-) Ville tatt og kjørt noen enkle tester for å finne det ut, du finner veldig mye info på google.com om emnet. Lykke til! -Chiron Hva slags tester? fikk nettopp et club 3d 4670 512mb kort fra netshop. Installerte først drivern fra cden, men tenkte at det ikke var den nyeste drivern, så jeg installerte fra nettsida til Ati. Etter ferdig installert av driver, skulle jeg prøve cs 1.6 da.. som ikke er et tungt spill, regnet jeg med å få 100 fps Konstant! Men nei, fpsen dropper ned til 60-70 og noen ganger til 50.. altså, det er 100 fps de fleste delene av spillet ... Bare det at det dropper ned til 60-90 når det er liksom "action". Hadde et tidligere geforce 4 kort... og jeg merker ikke forskjell på de 2 kortene når jeg gamer cs. Men det skal jo ikke stemme? Etter det så prøvde jeg å reinstallere drivern osv... ( har brukt driver sweaper i safemode) Men skjer fortsatt det samme. Driver problem: Har installert den nyeste drivern, men får ikke catalyst control center.. Det som kmr opp er : Could not load file or assembly mom.implementation osv ifølge pc systemet så har jeg " driver version : 8.573.0.0 Kortet skal jo være mer enn bra nok til å dra cs 1.6 100 fps konstant ??? Hei! Høres ut som kortet kanskje går litt varmt, eller at det faktisk er CPU'en din som er årsaken til at spillet går saktere (lavere fps) når det skjer noe som krever prosessorens hjelp. ;-) Ville tatt og kjørt noen enkle tester for å finne det ut, du finner veldig mye info på google.com om emnet. Lykke til! -Chiron Det er ialfall ikke skjermkortet som blir for varmt. Har sjekket det og det ligger stabilt på 30-40 "Litt" sent svar, men kan kanskje hjelpe andre brukere. Problemet du beskriver, høres ut som det er CPU'en din som er flaskehalsen, eller selve spillets utnyttelse av flere kjerner. WOW og andre spill nå settes til å bruke flere kjerner i config-filen,etter hva jeg har hørt. ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå