Klumpete Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hei En kompis`s pc fikk et kjipt ptoblem som jeg forsøkte å fikse, men ikke kom noe vei med. Erroren lyder: PXE-E61: Media test failure PXE-M0F: Exiting PXE ROM Reboot and select proper Boot divice ... Jeg gikk inn i Boot setup, og fant ikke harddisken i listen. Jeg forsikret meg og at strømledningen og S-ata kabelen satt ordentlig, men det det samme skjedde. Prøvde å bytte S-ata kabel samt strømledning, men det hjalp heller ikke :/ Specsene er ihvertfall: GPU: PowerColor 4870 CPU: E8400 HK: MSI P45 NEO-F RAM: Corsair pc6400 4GB HDD: Hitachi Deskstar P7K500 500GB, 7200RPM, 16MB Cache OS: Vista Ultimate x64 Har søkt på forumet og gjort et Google-søk, men fant ingenting som hjalp noe særlig. Det er et Lan til helgen, så det er greit å ha fungerende pc da, siden vi har store planer om å vinne CS:S compoen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Det er vel stor sjangs for at harddisk er defekt og må byttes. Den meldingen du beskriver kommer når det ikke er noen disk å boote fra. "Media test failure" har med nettverkskabel å gjøre. Lenke til kommentar
Klumpete Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Okey, da får han prøve å oppdrive en harddisk... For en formatering/systemgjenoppretting er lite vits å prøve mener du? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Det er jo ikke mulig å gjøre noe når disken er utilgjengelig. Lenke til kommentar
Klumpete Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Det er jo ikke mulig å gjøre noe når disken er utilgjengelig. Ganske sant Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 PXE er booting over nettverk ikke harddisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå