Gå til innhold

Windows 7 øydeleggjer harddisken min


Anbefalte innlegg

Har installert Win7 på den eine partisjonen, men har eit mystisk problem. Det verkar som om Win7 øydeleggjer partisjonen det køyrer på. Etter å ha brukt Win7 ei stund får eg melding om at han ikkje kan lagra midlertidige filer. Når eg startar på nytt finn han feil på partisjonen som han ikkje klarar å fiksa.

 

Når eg derimot går inn i XP kan eg fiksa partisjonen med Acronis. Etter ei stund i Win7 igjen skjer det same på nytt...

 

Forslag til løysing på problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har installert Win7 på den eine partisjonen, men har eit mystisk problem. Det verkar som om Win7 øydeleggjer partisjonen det køyrer på. Etter å ha brukt Win7 ei stund får eg melding om at han ikkje kan lagra midlertidige filer. Når eg startar på nytt finn han feil på partisjonen som han ikkje klarar å fiksa.

 

Når eg derimot går inn i XP kan eg fiksa partisjonen med Acronis. Etter ei stund i Win7 igjen skjer det same på nytt...

 

Forslag til løysing på problemet?

 

Win7 er fremdeles bare beta, så hvis jeg var deg ville jeg rapportert denne bugen til MS.. Det er tross alt derfor de har lagt ut Win7-betaen ;)

Lenke til kommentar

Dette har jeg ikke opplevd. Nå har jeg ikke brukt Windows 7 så mye, men det høres jo ut som et ganske alvorlig problem. Er nok ingen dum ide å tipse Microsoft om problemet. Har du lastet ned alle oppdateringer gjennom Windows Update? I tillegg kan du prøve å reinstallere Win 7, innstallere alle oppdateringer med engang og deretter se om problemet kommer tilbake.

Kan det ha noe med at du kjører en DualBoot? Du kan jo prøve Win 7 på en annen maskin, om du har en tilgjengelig, for å se om du treffer problemet der også. Vet ikke om å prøve å rette på problemet gjennom Win XP er noen løsning, kanskje det egentlig bare blir mer rot av det, da Win 7 ser at noen har "rotet" med filene på sin partisjon, og begynner med ekstra tiltak for å rette opp i dette problemet? Bare forslag dette altså. Men, dette er jo litt av spenningen ved beta-testing, nemlig nye problemer, som du må jobbe litt for å finne en løsning på. Kanskje ikke så lurt å ha så mye viktige filer liggende på harddisken, i tilfellet Win 7 virkelig slår seg vrang?

Lenke til kommentar

Ja, det gir vel i og for seg samme resultat, men hvorfor ikke gjøre det en gang ekstra når du legger inn Windows 7? Gjør slik Uffda beskriver ovenfor. Dessuten tror jeg du skal legge Acronis litt på is, for å se om det spiller en rolle i probleme din. Bare som et lite tips altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...