Gullars Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Har installert Win7 på den eine partisjonen, men har eit mystisk problem. Det verkar som om Win7 øydeleggjer partisjonen det køyrer på. Etter å ha brukt Win7 ei stund får eg melding om at han ikkje kan lagra midlertidige filer. Når eg startar på nytt finn han feil på partisjonen som han ikkje klarar å fiksa. Når eg derimot går inn i XP kan eg fiksa partisjonen med Acronis. Etter ei stund i Win7 igjen skjer det same på nytt... Forslag til løysing på problemet? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Har installert Win7 på den eine partisjonen, men har eit mystisk problem. Det verkar som om Win7 øydeleggjer partisjonen det køyrer på. Etter å ha brukt Win7 ei stund får eg melding om at han ikkje kan lagra midlertidige filer. Når eg startar på nytt finn han feil på partisjonen som han ikkje klarar å fiksa. Når eg derimot går inn i XP kan eg fiksa partisjonen med Acronis. Etter ei stund i Win7 igjen skjer det same på nytt... Forslag til løysing på problemet? Win7 er fremdeles bare beta, så hvis jeg var deg ville jeg rapportert denne bugen til MS.. Det er tross alt derfor de har lagt ut Win7-betaen Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Dette har jeg ikke opplevd. Nå har jeg ikke brukt Windows 7 så mye, men det høres jo ut som et ganske alvorlig problem. Er nok ingen dum ide å tipse Microsoft om problemet. Har du lastet ned alle oppdateringer gjennom Windows Update? I tillegg kan du prøve å reinstallere Win 7, innstallere alle oppdateringer med engang og deretter se om problemet kommer tilbake. Kan det ha noe med at du kjører en DualBoot? Du kan jo prøve Win 7 på en annen maskin, om du har en tilgjengelig, for å se om du treffer problemet der også. Vet ikke om å prøve å rette på problemet gjennom Win XP er noen løsning, kanskje det egentlig bare blir mer rot av det, da Win 7 ser at noen har "rotet" med filene på sin partisjon, og begynner med ekstra tiltak for å rette opp i dette problemet? Bare forslag dette altså. Men, dette er jo litt av spenningen ved beta-testing, nemlig nye problemer, som du må jobbe litt for å finne en løsning på. Kanskje ikke så lurt å ha så mye viktige filer liggende på harddisken, i tilfellet Win 7 virkelig slår seg vrang? Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Vet ikke om jeg vil si det er win7, - men lurer heller på hva ekstra program du har installert.. Har kjørt win7 både 32bit og 64 bit med standard programmer og ikke opplevd dette.. Høres mest ut som et 3dje parts program som ødlegger filer. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Har ikkje installert så mykje utover Win7. Sist gong trur eg berre eg hadde Win7, Firefox og Office 2007... Kan prøva på ei reformatering og ny installasjon, men har allereie prøvd det to gonger... Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Har ikkje installert så mykje utover Win7. Sist gong trur eg berre eg hadde Win7, Firefox og Office 2007... Kan prøva på ei reformatering og ny installasjon, men har allereie prøvd det to gonger... Prøv en full formatering da, og ikke hurtig formatering. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Acronis tilbyr berre éin type formatering, og den går urovekkande kjapt... Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Formater ifra win7 plata - der får du full formatering. Den tar nok lenger tid. Når du kommer til bildet som du velger partisjon du skal installere på, velg hard disk options, format. Endret 18. februar 2009 av Uffda Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Har køyrt formatering frå WinXP nå (høyreklikk, formater). Gir det same resultat? Haka ikkje av for hurtigformatering... Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Ja, det gir vel i og for seg samme resultat, men hvorfor ikke gjøre det en gang ekstra når du legger inn Windows 7? Gjør slik Uffda beskriver ovenfor. Dessuten tror jeg du skal legge Acronis litt på is, for å se om det spiller en rolle i probleme din. Bare som et lite tips altså. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Har nå formatert disken (ikkje hurtig), og installert Win 7 på nytt. Installerte forøvrig build 7022 denne gongen. Har køyrt det nokre timar, og det fungerer fortsatt fint Satsar på at dette går bra, for eg likar veldig godt å arbeida i det! Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Høres bra ut, tror det kan være akronis som kansje lagde problemer for deg. Merk tråden som [Løst]. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå