KKake Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Begynner å bli lekker nå. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Takk for hyggelige kommentarer Det er god drivkraft videre i prosjektet. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hei Mr.Anki! Skikkelig tøft dette prosjektet! Men har ett spørsmål: De MDF platene du bruker, hvor mye koster de? Og hvor selges de? Og hvor tykke er de? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Min plate kostet rundt 500,- prisen ble såpass høy fordi de ikke hadde den på lager og måtte bestille. Gå innom din nærmeste forhandler for trevarer så fikser nok de en slik plata for deg. Min er på 16 mm. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Ok, Men hvor stor plate trenger man? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Kommer ann på hva du skal bygge det. Kan godt hende du må kjøpe en standard størrelse, min er på 122 x 250 cm. Endret 2. januar 2010 av Mr.Anki Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Ok, virker veldig tøft. Har VELDIG lyst til å lage eget kabinett=) Får se hva det blir til. Kommer tilbake med flere spørsmål hvis det blir aktuelt, Mr.Anki og lykke til videre. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Har ikkje holdt meg heilt oppdatert i tråden her i det siste, men gratulerer i alle fall med ny sponsor og med delane som er komne! Det blir utruleg stilig! Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Takk for det Er hyggelig med slike kommentarer! Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Her kommer jeg med ett nytt spørsmål som jeg håper på å få var på Mr.Anki : - ) Når det gjelder strømforsyningen, ser du har den i bunnen, men er det ikke lurest å sette den i toppen siden varmen stiger? Eller har jeg feil her? De fleste ferdigbygde kabinett har jo strømmen i toppen : - ) Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Her kommer jeg med ett nytt spørsmål som jeg håper på å få var på Mr.Anki : - ) Når det gjelder strømforsyningen, ser du har den i bunnen, men er det ikke lurest å sette den i toppen siden varmen stiger? Eller har jeg feil her? De fleste ferdigbygde kabinett har jo strømmen i toppen : - ) Det der kan jeg svare på tror jeg, Hvis du ser etter, så har han delt kabinetet inn i to deler, en til PSU og HDD og en til Dvd og HK. Uderdelen der PSU er, så blåser jo den varmen ut så dermed blir det ikke noen varme opp til HK rommet. EDIT: Jeg er ikke så god til å forklare.. Endret 3. januar 2010 av Danielgr Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Åja hehe, ser det nå. Det var faktisk ganske smart. Tror dere deg går fint å lage kabinett av vanlig tømmer? Da hadde jeg sluppet å kjøpe tre i tilfelle det blir fiasko! Har nemelig en skau som ikke blir brukt og hadde sikkert funnet noe brukbart der : - ) Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Hvordan har du tenkt til å behandle dette tømmeret ditt? Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hvordan har du tenkt til å behandle dette tømmeret ditt? Helt enig med Anki her, Hvordan skal du bruke tømmeret ditt? pictures please? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hehe, nå dummet jeg meg ut... Var en ide uten gjennomtanke ...Tenkte jo ikke på at tømmer må tørke og når det tørker så bøyer det seg, så da må tørke i press... Men tror dere MDF er det beste materialet å lage kabinett av? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Du kan fint greie å lage deg materialer av tømmer selv, men det jeg jo en del ekstra jobb. MDF er veldig fint å bygge i ja Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Er det lett å sage rett i MDF? Det jeg har til rådighet å kutte med er: -Stikksag -Håndsag -Gjerdesag [En skikkelig gammel en ] -Håndholdt sirkelsag Har ikke veldig mye trening med å sage Ser at du brukte stikksag men er ikke det vanskelig å skjære rett med? Ringte til Montér i dag og de skulle ha 250,- for en 122cm X 250cm X 16mm MDF plate. Var ikke det ganske billig? Og så tenkte jeg på vanelig plank, hvordan er det å bygge i? Måtte jo blitt litt tøft å hatt beiset plank som kabinett? Sett skikkelig gammelt ut hehe. Men da måtte jo de eventuelt vært limt for man får dem vell ikke over en halvmeter breie? Hvordan tror du/dere det hadde blitt? Limes med vanlig trelim i orange tube?? Og hvor tykke bør de plankene eventuelt være? Endret 4. januar 2010 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Det er lett å sage i MDF og du har nok utstyr til den jobben. 250,- for en slik plate er fin pris det, så er bare å kjøre på der. Går nok fint ann å bruke vanlig plant og det er ingen sak å lime sammen flere biter. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Hvordan er det å pusse og høvle i MDF er det greit? Likte ikke å høvle i sponplater men det er vel kansje bedere å høvle i MDF? De føttene du lagde, det var også fra MDF plata? Har du funnet ut hvordan du skal feste døren? Magneter? Skruer? I sidedøren, hvordan vindu skal du ha da? Pleksiglass? Eventuelt hvor kjøper man det? Om du/dere vet da : - ) Endret 4. januar 2010 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 MDF er veldig fint å pusse og høvle og er ganske fintkornet så det går veldig fint. Føttene er fra samme MDF platen ja. Er fremdeles usikker på de neste spørsmålene sine, mulig det blir skruer i sidedøren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå