Gå til innhold

Bygging av ATX kabinett - Kommentartråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det vil nok ødelegge for skjuling av kabler.

 

Får se hvor varmt det blir når jeg får systemet opp å kjøre.

 

Uvisst når jeg skaffer CPUen men..

 

Pakken fra Gigabyte var i tollen i dag og kommer iløpet av de nærmeste dagene. Jeg håper på i morgen :)

 

Hvorfor ikke skjære hull i bunnplaten og trekke luft gjennom PSU (PSU montert opp-ned) den vei, som tidligere foreslått? Ville jo fungere helt glimrende vil jeg tro.

 

Ellers ville jeg også flyttet viftestrying opp til dvd-drevet.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke skjære hull i bunnplaten og trekke luft gjennom PSU (PSU montert opp-ned) den vei, som tidligere foreslått? Ville jo fungere helt glimrende vil jeg tro.

 

Ellers ville jeg også flyttet viftestrying opp til dvd-drevet.

 

 

Det høres ut som en god idè..

Da får du senket PSUn med ca 16mm noe som kanskje gjør det plass til noen 60mm vifter over PSUn ? Evt noen andre størrelser som passer bedre :)

Endret av HansiFansi
Lenke til kommentar
Det høres ut som en god idè..

Da får du senket PSUn med ca 16mm noe som kanskje gjør det plass til noen 60mm vifter over PSUn ? Evt noen andre størrelser som passer bedre :)

 

Hvis PSU får eget inntak og uttak av luft vil han strengt tatt ikke ha behov for flere vifter. En perforert åpning over PSU vil være nok med tanke på vifta som presser luften gjennom fra fronten.

 

Med mindre det noe som gir motstand eller suger inn luften som blir presset inn fra fronten, vil en ekstra vifte i bakkant være totalt overflødig. Luften skal tross alt bare passere gjennom hardisk modulene og ut igjen.

Med eget inntak og uttak for PSU vil det problemet være løst.

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar
Om det skjer at jeg snur PSUen, noe jeg kanskje skal gjøre pga. korte kabler, så kommer jeg bare til å lage hull for viften ikke hele PSUen.

 

Men om jeg skal gjøre dette må jeg snu viften i front slik at den trekker luft ut. For viften i PSUen trekker luft.

 

Ja selvfølgelig blir det bare hull til viften og ikke hele PSUen.

 

Det er ingen grunn til å snu viften i front, siden luftflyten til PSUen går fra utsiden, inn i PSUen og ut igjen. D.v.s. at luftflyten inne i kabinettet ikke vil påvirke PSUen i det hele tatt og vica versa.

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar
Stemmer, men PSUen kommer til å bli en støvmagnet til de grader..

 

Så jeg sjekker hvordan temperaturene blir før jeg lager flere hull.

 

Støvmagnet blir det nok uansett, men det er nok riktig det du sier at det kommer litt mer støv inn. Et støvfilter kan derimot gjøre det bedre.

 

Cooler Master Storm Sniper som har en lignende løsning, hvor en åpning for luft til PSU er plassert i bunnplaten på kabinettet.

 

Jeg tviler ikke på at du strengt tatt ikke trenger dette, men det vil nok forbedre tempraturen og luftflyten til en viss grad.

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...