Gå til innhold

Bygging av ATX kabinett - Kommentartråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her går det unna Mr.Anki :)

Morro å se alle de nye updatesa..

Jeg syntes det hadde vært grådig tøfft å hatt innsiden rødt og utsiden i den svarte stilen du har vist ovenfor :)

Siden du har fått rød(e) vifte® og svart/rød PSU, vil det se tøfft ut med litt "mer" rødt innvendig..

Når det kommer til "hvordan" svart farge/stil du skal ha utenfor, så syntes jeg den fargen/stilen du har på Wiibox'en er grådig fin :)

Lenke til kommentar

Jeg har vel argumentert litt fram og tilbake på akkurat det lenger bak i tråden.

Så det hele blir vel opp til deg og hvor mye arbeid du vil legge i sparkling, pussing, grunning osv. Blank stiller som sagt store krav til forarbeid. Skikkelig forarbeid må til uansett for at finishen skal bli bra, men min erfaring er at det er lettere å få en jevn og fin finish med matt lakk.

Endret av dePt
Lenke til kommentar

Bruker somregel sort blank og så et 2-3 lag med klarlakk over der.

Full framgangsmåte:

Pussing med grovt, mellomgrovt og så fint sandpapir til slutt.

På med 2-3 lag grunning.

Fram med det superfine sandpapiret

Pusser ikke gjennom grunningen men et stykke inn i den liksom.

Fram med sort lakken. På med 3-4 lag med den.

Så på med klarlakk som jeg til slutt våtsliper med våtslipingspapir. (tror det egentlig er vanlig finfintsandpapir :p)

 

Edit:

Det jeg mener ser best ut er om du i steden for å bruke blank klar lakk bruker matt.

Da ble i alle fal resultatet mitt glatt og fint, men ikke helt blankt. Sortfargen ble da litt lysere.

Da hadde jeg flere lag med matt klarlakk da.

Endret av dePt
Lenke til kommentar

http://www.norbond.no/malinglakk/lakk-pa-s...ks-c-210-1.aspx

Skriv inn fargekode :) Aner ikke hvordan kvaliteten her er, men utvalget er jo upåklagelig :fun:

 

(*) Vi kan levere spraylakk i standardfarger fra RAL- eller NCS-fargekart. Vi har også en del andre farger i kartoteket (bl.a. noen lastebilfarger). Vi kan dessverre ikke tilby spraylakk i farger med koder fra personbil eller MC.

Endret av dePt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...