Ratleto Skrevet 28. november 2009 Rapporter Del Skrevet 28. november 2009 Herlig vinkel på det føreste. Men du skulle hatt litt mindre brennvidde, og fått med alle spillerne i bildet ordentlig. Mister litt "action" når du ikke får med alt, synes jeg. Men som sagt, tøff vinkel. Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 Heilt enig ! Er ikkje ofte ein får ein anna vinkel på slike bilete. Og det første likte eg godt. Men som Ratletoen sier her så er ikkje alle spelerane med skikkelig. Noke som er ganske synd. Men veldig god idè i hvertfall. Andre bilde er et meir dokumenterings foto som fortel ei historie frå kampen, men kanskje ikkje like spennande som skikkelige "action" bilete.Mulig eg tar litt feil her men synest det andre bilete kanskje heller passa i ein serie fra kampen, og må vere ein del av fleire historier.Passar ikkje heilt aleine i ei avis for eksempel. Noke et action bilete kan gjere. Ellers flotte idear og spennande vinklar. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Snapshot fra helga. Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. desember 2009 Snapshot fra helga. Nice action shot. Lika plasseringa på motivet i bilete.Har du det også i fargar? Litt kornete kanskje.. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 18. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2009 Snapshot fra helga. Nice action shot. Lika plasseringa på motivet i bilete.Har du det også i fargar? Litt kornete kanskje.. Har det i farger og ja det er litt kornete, dette pga iso 2000 som jeg ville skulle synes da jeg liker looken på skikkelige kontrastfylte BW bilder som dette. Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. desember 2009 Snapshot fra helga. Nice action shot. Lika plasseringa på motivet i bilete.Har du det også i fargar? Litt kornete kanskje.. Har det i farger og ja det er litt kornete, dette pga iso 2000 som jeg ville skulle synes da jeg liker looken på skikkelige kontrastfylte BW bilder som dette. Last gjerne opp i fargar. Ja, kunne godt tenke meg at det ikkje var så kornete. Var ikkje det mulig å blitse? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Snapshot fra helga. Nice action shot. Lika plasseringa på motivet i bilete.Har du det også i fargar? Litt kornete kanskje.. Har det i farger og ja det er litt kornete, dette pga iso 2000 som jeg ville skulle synes da jeg liker looken på skikkelige kontrastfylte BW bilder som dette. Last gjerne opp i fargar. Ja, kunne godt tenke meg at det ikkje var så kornete. Var ikkje det mulig å blitse? Jeg ville ikke, jeg ville ha det litt sånn typisk bboy style, skulle bare vært mange flere i bakgrunnen thou. Kan se om jeg kan uploade det i farger og fjerne korn. Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Last gjerne opp i fargar. Ja, kunne godt tenke meg at det ikkje var så kornete. Var ikkje det mulig å blitse? Jeg ville ikke, jeg ville ha det litt sånn typisk bboy style, skulle bare vært mange flere i bakgrunnen thou. Kan se om jeg kan uploade det i farger og fjerne korn. Okei. Nei skjønte det, men hadde vore kult og sett korleis det ville sett ut. Japp gjer gjerne det. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 19. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2010 Da er jeg straks på vei til Granåsen og NM i hopp. Spent på åssen det går. Er mørkt her for lenge siden, og lyset er vel ikke bedre enn at jeg må kjøre ISO 1250, 1/640 og f/2,8. Håper på noe bedre men. Hehe. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 19. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2010 Lykke til Ratle, og keep us posted. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 19. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2010 Granåsen sier du? Der har jeg vært, men da handlet det mer om stil og høyde enn å hoppe lengst Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 19. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2010 Foreløpig rapport er at jeg gjettet ikke så altfor feil på ISO og sånn, men det var likevel mere lys enn jeg trodde. Ble stort sett ISO 1250, 1/1250 sek og f/2,8-3,5. Ser i ettertid at jeg kanskje burde kjørt ned ISO istedet for å ha så kjappe lukkertider. Så høy ISO på en Canon 30D gjør at det meste ser uskarpt ut. Men ukroppet så ser ting sånn noenlunde ut, da. Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 20. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2010 Er det Sigma sin vidvinkel du har der ventle? Ser at du sliter en del med CA. (forøvrig kule bilder! ) Lenke til kommentar
ventle Skrevet 20. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2010 Jeg har brukt Canon 10-22. Hva mener du med at jeg sliter en del med CA? Jeg finner ikke en eneste antydning til det annet enn en syltynn strek rundt den tykkeste lyktestolpen i det nederste bildet når jeg ser på originalbildet i full størrelse... hvis du tenker på rødfargen nederst i snøkanten på det øverste bildet er ikke dette CA (CA opptrer ikke på denne måten), men en uheldig bieffekt av overdreven bruk av fill light i LR. Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 21. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2010 Det var helst rundt trærne i bilde nr. 2 jeg så, men regner med det har samme forklaring Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2010 Det skyldes vel også at jeg har overdrevet bruk av Vibrance uten å redusere fargemetning tilstrekkelig for å få bort sånne artifakter. Hadde det vært CA skulle du sett det ganske tydelig på lysmastene også (?) Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 21. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2010 Ja, det er nok sant Lenke til kommentar
Oksen24 Skrevet 3. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2010 Hei jeg tenkte jeg skulle ta med meg kamra, på fredag å ta noen bilder fra treningskampen mellom Bryne-Viking. Det jeg lurer på er om jeg kan bli nektet å ta bilder eller noe? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 3. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2010 Er det gratis inngang, så skulle det ikke være noe problem overhodet. Bare hold deg unna selve banen. 1,5-2 meter vekk fra linja skal være nok. Står du på langsida, så pass på å ikke være i veien for linjedommeren. Dersom du er usikker, så snakk med noen som ser ut som de bestemmer litt der. Lenke til kommentar
L4ffen Skrevet 2. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Hei, jeg har aldri vært noe interresert i sportsfotografering, men i kveld skal jeg ta bilde av en skikjører som railer (skjører på et metallgjerde). Det kommer til å være noe lys fra lyktestolper (nok til fokuering, antar jeg), men jeg må bruke innebygd blitz fra mitt Olympus e-520 med ED 40-150mm 1:4.0-5.6. Trenger da hjelp til å vite hva jeg bør bruke som innstillinger (fokusering, hvitbalanse, eksponering, skarphet, fargemmetning osv..) Bør jeg f eks sette ned blitskompensasjonen og sette opp ISO for å prøve å få litt naturlig lys? Vil det være bedre å bruke et 14 - 42 mm objektiv? (kan komme så nære jeg vil trikseren) Endret 2. mars 2010 av Photôgrapher Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå