Eirik Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Joda Men var noe med 'løye' jeg ikke forstod. Men det betyr vel moro, right? Trådstarter Greit om du sier hva du gikk for Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Ikke la det bli storm i et vannglass- ahh stormen har løyet:) Lenke til kommentar
-LarsLR Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Hei, er nvidia fan og har hørt en del argumenter så det blir nok XFX 285 Takk for hjelp. Lenke til kommentar
Joαkim Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Grattis! Er et rått kort det der ja! Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Hei, er nvidia fan og har hørt en del argumenter så det blir nok XFX 285 Takk for hjelp. Nope, konge kort! alle kan ikke ha det beste ^^ trenger sårt penger selv for tiden -.- Joda Men var noe med 'løye' jeg ikke forstod. Men det betyr vel moro, right? Trådstarter Greit om du sier hva du gikk for Ja, det betyr moro ^^ Lenke til kommentar
OaoaO Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Ati har bedre bildekvalitet enn nvidia, og ikke bare litt! Man trenger ikke switche kjapt mellom skjermene for å se den forskjellen.. Jeg ga nettopp nvidia en sjangs til å havne i en av mine maskiner, og jeg ble særdeles skuffet:/ ikke rart man får bra fps, hvis man sluntrer unna detaljer osv, slik jeg har fått inntrykk av nvidia gjør..(å nå snakker jeg ikke bare om mitt kort, men har testa X antall forskjellige kort fra nvidia) Synes HW.no skulle ta en real test på bildekvalitet i spill, mellom de to produsentene.. så hadde nok sannheten kommet frem^^ Lenke til kommentar
fflex Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Hva er det du snakker om 0aoa0? Nvidia sluntrer unna detaljer? Nå ble jeg nysgjerrig merker jeg. Hvilket nvidia kort var det du ga en "sjangs"? Synes den posten var helt på jordet. Endret 5. mars 2009 av fflex Lenke til kommentar
OaoaO Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 jeg har testet nvidia geforce 9600gt, 8600gt, 9800gtx Samtlige av kortene viser mattere bilde, med mangelfulle detaljer ved siden av ati kortene jeg har testet.. Er jeg uheldig med kortene? jeg trur igrunn ikke det...Jeg har testet i spillene; battlefield 2142, fear2, tiberium wars.... prove me wrong:P Og dette med at spill er optimalisert for nvidia er Bullxxxx.. Har fått inntrykk av at det bare er en trist markedsføring Lenke til kommentar
fflex Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Ok. Bare ett eksempel. Har du feks noen screenshots som viser hva du mener? When it comes to image quality though there are some big differences, notably with transparency supersampling antialiasing quality and flashlight/shadow image quality. With the transparency AA settings we found definite differences in image quality on trees, grass and vegetation between ATI and NVIDIA hardware. In some cases the ATI Radeon HD 2900 XT rendered higher quality objects that were closer to the camera view, and in other cases the NVIDIA GeForce 8800 Ultra rendered higher quality on objects that were farther away. If you are running this game at a high resolution it will actually be rather hard to notice these differences in image quality as you are playing through the game. If you are forced to run the game at a lower resolution, like 1280x1024 or even lower, then these differences will become more visible. The bigger issue in our opinion is the difference in image quality with the flashlight and shadow between ATI and NVIDIA hardware. The flashlight is brighter with NVIDIA hardware and produced a higher quality and more well defined shadow. With the Radeon HD 2900 XT the flashlight was rather dim and sometimes shadows were hard to see. We double and triple checked our settings to make sure Full HDR and shadows were enabled, and they were. It is an interesting difference and does impact gameplay during the first few levels of Episode 2. You must wade your way through many caves and underground areas where the flashlight will be important to use, and with NVIDIA hardware it is simply easier to see in the dark with it. Hopefully this is a bug that will be addressed. http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA== Endret 5. mars 2009 av fflex Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Gikk nettopp til innkjøp av et EVGA Gtx285 "superclocked" og er strålende fornøyd. Hadde fra før et Sapphire 4870x2 som jo yter en del bedre, men med tanke på støynivå og varme så byr Gtx285 på en betydelig forskjell. Kortet kan nesten ikke høres på auto, og tempen ligger på 40-80 grader. Fikk også øynene opp for EVGA Precision Tool som er en aldri så liten genistrek. Ang. bildekvalitet så kan jeg ikke påstå at jeg ser noen forskjell i verken detaljer eller generell eyecandy. Korrupte textures i GtaIV er også borte. I 3Dmark06 gikk jeg ned fra ca 19000 med 4870x2 til 16000 med Gtx285 i Vista 64, men det var som forventet, og i spillsammenheng så virker det nesten som om 285 yter bedre, stort sett. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 http://enthusiast.hardocp.com/article.html...GVudGh1c2lhc3Q= Crysis also showed very little difference between the two. The only setting that was different was the Texture Quality. Technically the GTX 280 SLI was producing the best image quality, and since it is the cheaper one it only confirms that this is the better buy. The only game where any kind of image quality difference might be spotted is Call of Duty 4, and that is only because the game lacks options to set AA higher on NVIDIA GPU based video cards. For $780+ video card configurations it all adds up to the GTX 280 SLI being the smarter purchase. Lenke til kommentar
OaoaO Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg opplever det motsatt; at det er vanskelig å se på mørke områder med nvidia.. menmen.. "half life 2" dx9? Jeg er ikke "ati fanboy" av noen slag, jeg bare sier det, fordi jeg har to øyer som kan se:D Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Ser ut til at 4870X2 ligger bedre ann på høye oppløsninger, pleide da å være omvendt før Endret 5. mars 2009 av Demantios Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Låner denne tråden litt, Hvis man sammenligner Radeon 4870 1GB GDDR5 med GeForce GTX 260 896MB DDR2, hvilket gir best ytelse? (De koster ca. like mye) Lenke til kommentar
fflex Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Låner denne tråden litt, Hvis man sammenligner Radeon 4870 1GB GDDR5 med GeForce GTX 260 896MB DDR2, hvilket gir best ytelse? (De koster ca. like mye) We weren't expecting it, but the Nvidia BFG GTX-260 Core 216 (MaxCore) made it a clean sweep. With every game at every resolution, it took the lead and kept it. If this were a Shootout at the OK Corral the ATI GPU would be sprawled in a pool of blood with five holes in its core and the Nvidia GPU would be left standing unscathed. You can't get much clearer than that. "The perfect GPU for the 2008 Christmas seasons hottest games, in the $300 dollar price range, is the GTX-260 Core 216." Be sure when you set on Santa's lap you tell him no GTX-260 Core 216 or don't slide down my chimney! http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1414&pageID=5839 Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Låner denne tråden litt, Hvis man sammenligner Radeon 4870 1GB GDDR5 med GeForce GTX 260 896MB DDR2, hvilket gir best ytelse? (De koster ca. like mye) We weren't expecting it, but the Nvidia BFG GTX-260 Core 216 (MaxCore) made it a clean sweep. With every game at every resolution, it took the lead and kept it. If this were a Shootout at the OK Corral the ATI GPU would be sprawled in a pool of blood with five holes in its core and the Nvidia GPU would be left standing unscathed. You can't get much clearer than that. "The perfect GPU for the 2008 Christmas seasons hottest games, in the $300 dollar price range, is the GTX-260 Core 216." Be sure when you set on Santa's lap you tell him no GTX-260 Core 216 or don't slide down my chimney! http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1414&pageID=5839 Hele denne tråden bærer jo preg av mye synsing og mening. Og de fleste testene her er jo gamle med utdaterte drivere, alle cf og sli kort trenger nye drivere med oppdaterte SLI og CF profiler for å yte maksimalt(dette er en av ulempene med denne typen teknologi). Men når det er på plass så har ingen av singlegpu kortene noe å stille opp mot 4870x2 og gtx295 når man skrur opp oppløsningen tilstrekkelig. I de siste testene utført med 9.2 driveren til Ati og siste til nvida i velrenomerte Anandtech test1 eller Anandtech test2 så slår jo 4870 1GB omtrent gtx260 i alle testene på nye spill. 4870x2 slår sågar nå gtx295 i endel nye spill. Det viser bare hvor mye potensiale som bor i dualgpu løsninger. Eneste grunnen for å gå for gtx285 er om man mener det gir tilstrekkelig ytelse, og man vil ha mindre støy og full ytelse i alle spill med engang de kommer på markedet(før CF/SLI profiler er ute). Endret 5. mars 2009 av Onanias Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 4870x2 slår sågar nå gtx295 i endel nye spill. Det viser bare hvor mye potensiale som bor i dualgpu løsninger. håper du mener GTX 285 hvis ikke er det noe jeg ikke har fått med meg ^^ Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) 4870x2 slår sågar nå gtx295 i endel nye spill. Det viser bare hvor mye potensiale som bor i dualgpu løsninger. håper du mener GTX 285 hvis ikke er det noe jeg ikke har fått med meg ^^ Prøv å les testene jeg linker til så ser du at det ikke er noe du har fått med deg, og da er mye av det du har skrevet før i denne tråden bare fjas. 4870x2 slår gtx285 i omtrent alle spill med god margin, spesiellt i høy oppløsning der man trenger mye muskler, og i noen spill slår det nå også gtx 295 med siste drivere. Er bare å se her: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3517&p=6 og om du leser konklusjonen The cheaper Radeon HD 4870 X2 often does better than the GTX 295, and often multiGPU AMD options have better value than the highest end single GPU options from NVIDIA. But the real stand out has to be the Sapphire Radeon HD 4850 X2 2GB. This unique card really shined and held it's own all the way up to 2560x1600. While a 1GB 4850 might not make much sense (the extra RAM only really helps at resolutions where the 4850 can't keep up in terms of processing power), the 1GB of RAM per GPU on the 4850 X2 2GB really helps make this single card multiGPU option high end. The Sapphire 4850 X2 costs less than a single NVIDIA GTX 280 or 285, and performs better than these as well. While the Radeon HD 4870 X2 is viable as high end single card multiGPU option, it competes at a price point beyond NVIDIA's high end. the 4850 X2 really puts pressure on anything that costs between $300 and $400 from the competition. It's very surprising to us that AMD hasn't pushed this configuration and that Sapphire are the only manufacturer to have put one of these out there. Endret 5. mars 2009 av Onanias Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 4870x2 slår sågar nå gtx295 i endel nye spill. Det viser bare hvor mye potensiale som bor i dualgpu løsninger. håper du mener GTX 285 hvis ikke er det noe jeg ikke har fått med meg ^^ Prøv å les testene jeg linker til så ser du at det ikke er noe du har fått med deg, og da er mye av det du har skrevet før i denne tråden bare fjas. 4870x2 slår gtx285 i omtrent alle spill med god margin, spesiellt i høy oppløsning der man trenger mye muskler, og i noen spill slår det nå også gtx 295 med siste drivere. Er bare å se her: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3517&p=6 og om du leser konklusjonen The cheaper Radeon HD 4870 X2 often does better than the GTX 295, and often multiGPU AMD options have better value than the highest end single GPU options from NVIDIA. But the real stand out has to be the Sapphire Radeon HD 4850 X2 2GB. This unique card really shined and held it's own all the way up to 2560x1600. While a 1GB 4850 might not make much sense (the extra RAM only really helps at resolutions where the 4850 can't keep up in terms of processing power), the 1GB of RAM per GPU on the 4850 X2 2GB really helps make this single card multiGPU option high end. The Sapphire 4850 X2 costs less than a single NVIDIA GTX 280 or 285, and performs better than these as well. While the Radeon HD 4870 X2 is viable as high end single card multiGPU option, it competes at a price point beyond NVIDIA's high end. the 4850 X2 really puts pressure on anything that costs between $300 and $400 from the competition. It's very surprising to us that AMD hasn't pushed this configuration and that Sapphire are the only manufacturer to have put one of these out there. Hey, 4870x2 holder fortsatt koken ja? Bra! da får vi kansje mindre priser på andre kort . er jo bare positivt at et såpass mye billigere kort er like bra, dog det er jo forskjellig fra spill til spill og fra driver til driver. Noen plasser slår jo 295 tydeligvis 4870x2 Og foresten, ikke oppfør deg overlegen, eg prøve bare å hjelpa Lenke til kommentar
Mex Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Til alle de som diskuterer forskjellen mellom bildekvaliteten mellom nvidia og amd/ati; Det er godt mulig at de ofte rendrer bildene litt forskjellige, men å avgjøre om det er et "bedre bilde" på den ene enn den andre, blir ofte opp til øye som ser. Og ikke glem at skjermer kan justeres til å vise vidt forskjellige resultater. Og jeg tror mange overser dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå