Mr.Anki Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Enermax sponser prosjektet! Enermax sponser prosjektet med en Revolution85+ 1050W og Apollish vifter! Tusen takk for dette! Endret 7. oktober 2009 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Gigabyte sponser prosjektet! Gigabyte sponser prosjektet med GA-EX58-UD5 og Radeon HD 4890 1 GB! Tusen takk for dette! Endret 22. september 2009 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Pakken fra Roccat har kommet! Fikk pakken fra Roccat for noen dager siden, her er noen bilder av innholdet Pakken: Innholdet; Roccat Kone, Roccat Taito og en del små stash Roccat Taito: Roccat Kone: Nå venter jeg på litt mere hardware slik at jeg får tilpasset hvor kabler skal skjules. Skal også innen nærmeste fremtid få på plass platen i midten av kabinettet og ett oppheng for optiske enheter. Kommentartård: KLIKK! Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Update #10 - Midtplate og bygging av 5 1/4" bay Nå har jeg endelig fått bygget litt på kabinettet igjen Det som har blitt gjort er å montert midplate og laget en 5 1/4" bay i toppen. laget en plate bak denne bay'en for å skjule kabler mest mulig. Midtplaten montert over PSUen: 5 1/4" bay'en: Resultat fra dagens arbeid: Har prøvd grillen fra Mntech nå: Post gjerne en kommentar i kommentartråden under Satser på å få hovedkortet i neste uke, så da skal jeg starte med skjuling av diverse kabler, følg med! Kommentratråd: KLIKK! Endret 26. september 2009 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Update #11 - Montering av vifte i bakkant Kommer med en liten update igjen Har fått montert viften som skal være i bakkant nå, sammen med viftegrillen fra Mntech. Måtte kutte hovedkortbrettet litt for å få plass: Oppmerking før kutting: Min kjære hullsag tok seg av jobben med hullet: Skal bruke slike maskinskruer, men må få tak i nye da disse var akkurat for korte..: Prøve montering: Ble selv fornøyd med resultatet, hva synes du? Kommentratråd: KLIKK! Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Update #12 - Utforming av front! De siste dagene har jeg holdt på med fronten, er ikke så mye som gjenstår der nå, så håper på å bli ferdig i løpet av uka. Har skjult viftestyringen og laget et hull til skuffen på DVD-brenneren. Power knappen er også på plass Oppmerking for power knapp: Brukte ett 20mm borr: Ferdig montert: Viftestyringen har jeg skjult i front, slik at kun knappene vises. Lagde en lite prøve først for å se hvordan det ble: På plass i front platen: Angret litt på at jeg skar ut hele hullet til 5 1/4" bayen i front, så tok å laget et plate som jeg tettet hullet med: Der har jeg nå laget hull til DVD skuffen og montert viftestyringen: Blir litt sparkling og pussing rundt den nye platen, for å få et fint resultat: Har også fått montert DVD brennern i 5 1/4" bayen: Itillegg til dette har jeg fått senket den ene grillen litt ned i platen: Det kommer nok noen flere updater utover uka, så er bare å følge med Håper dere liker det dere ser, post gjerne en kommentar i kommentartråden Kommentratråd: KLIKK! Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Som noen kanskje har sett i kommentartråden har jeg endret litt på skissene mine nå, har endret farge på hele kabinettet. Hva synes dere om den nye fargekombinasjonen? Kommentartråd: KLIKK! Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Pakken fra Enermax har kommet! Da har pakken fra Enermax kommer i hus, morro meg litt ny hardware Tipper at pakken fra Gigabyte kommer i løpet av neste uke, så da kan jeg begynne med skjuling av kabler. Det ser nesten ut som jeg er nødt til å forlenge et par kabler, men dette tar vi senere Pakken fra Enermax inneholdte: - Enermax Revolution85+ 1050 Watt - 4 stk Apollish Silver vifter - T-skjorte - Borrelås for festing av kabler Enermax Revolution85+ 1050 Watt: Kablene som fulgte med: PSUen: Apollish Silver vifter: Ledsene på viftene: Viftene kommer med egen knapp for å slå av leds og itillegg har de temperatursensor: Testet viftene ved å sammenligne lyset men en Mist vifte, fant dessverre ingen vifte med hvite leds: Post gjerne en kommentar eller tips til prosjektet i kommentartråden under Kommentratråd: KLIKK! Endret 3. oktober 2009 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Pakken fra Gigabyte har kommet! Da har pakken fra Gigabyte ankommet! Nå kan jeg starte med å lage hull til kabler som skal gå til hovedkortet. Begynner nok med dette iløpet av helga. Men mangler CPU og RAM for å få det nye systemet opp å kjøre. Pakken inneholde Gigabyte GA-EX58-UD5 og Gigabyte Radeon HD 4890 1 GB: Gigabyte Radeon HD 4890 1 GB: Tilbehør til skjermkortet, itillegg var det med driver CD og manual: Gigabyte GA-EX58-UD5 Tilbehør til hovedkortet: Beklager for enkelte dårlige bilder *lyst på speilrefleks* Tusen takk til Gigabyte, gleder meg til å få testet delene! Kommentratråd: KLIKK! Endret 8. oktober 2009 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Logitech sponser prosjektet! Logitech sponser prosjektet med et Logitech Illuminated! Tusen takk for dette! Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Mod of the Month - oktober 2009 Jeg har blitt nominert til Mod of the Month for oktober på Bit-Tech Legg gjerne igjen en stemme Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 (endret) Pakken fra Logitech har kommet! Da har pakken fra Logitech kommet! De sendte meg et Logitech Illuminated tastatur. Har allerede blitt veldig glad i tastaturet, anbefales! Tusen takk for dette! Har deltat i en konkurranse på hjemmesiden til Enermax og kom videre til avstemmningen. Ta gjerne en titt på mitt bidrag: "Mr. Anki" - Headphone Cooling De som er med på å stemme i konkurransen er med i trekningen av enermax vifter. Kommentratråd: KLIKK! Endret 7. november 2009 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Update #13 - Kutting av hovedkortbrett og skjuling av kabler! Nå er det endelig på tide med en ny update på prosjektet. Har fått kutter hovedkortbrettet slik at det er like dypt som hovedkortet og har fått startet med å skjule kabler under hovedkortbrettet. Det som gjenstår av kabelskjulingen vil forhåpentligvis komme innen kort tid Har kuttet av den biten av hovedkortbrettet som stikker ut bak hovedkortet: Her har jeg laget hull for kabler som skal kobles til hovedkortet: Litt av resultatet: Videre nå skal jeg lage hull for sata kabler og strøm kabel til optisk enhet. Ta gjerne en tur innom kommentartråden under Kommentratråd: KLIKK! Endret 15. januar 2010 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Update #14 - Organisering av kabler! Har fått jobbet litt mer på prosjektet nå Har fått ordnet alle strøm kablene som skal kobles til hovedkortet. Det gjenstår nå bare å ordnet kabelføring til optisk drev, viftestyringen og harddiskene. Laget en ny list i bakkant av hovedkortbrettet. Der hvor jeg kuttet det i forrige update: Etter noen runder med høvelen, var den på plass: Planen er at kablene skal komme opp på hovedkortet fra under hovedkortbrettet, på denne måten: Måtte derfor lage hull i listen for kablene, 24-pin: 24-pin og 8-pin kabel på plass: Her er også hull for satakabler og strøm til skjermkortet på plass: Følg med vidre for flere updater og ta gjerne en tur innom kommentartråden under! Kommentratråd: KLIKK! Endret 15. januar 2010 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 OCZ sponser med minne! OCZ har sagt seg villig til å sende meg et sett med minne De sender meg et 6 GB kit av denne rammen. Når det er på plass har jeg alle delene som skal til for å starte maskinen, gleder meg! Tusen takk for dette! Kommentratråd: KLIKK! Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Nye deler i hus! Ble noen nye deler til prosjektet til jul Intel i7-920 WB Black 1 TB Samsung DVD-brenner Når rammen kommer i hus, er systemet klart for testkjøring! Har igjen å lage hull til noen kabler inni kabinettet, men bortsett fra det kun små prikk som gjenstår på kabinettet. Kommentratråd: KLIKK! Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Update #15 - Organisering av kabler og montering av vifter! Vil starte innlegget med å ønske alle som følger med på arbiedsloggen mitt en riktig godt nyttår! Er ferdig med å lage hull til kablene som skal gå til 5,25" brønnene nå. Så nå venter jeg på noen forlegnere fra Chilled PC før jeg kan prøvemontere all hardware. Her har jeg laget hull for kabler i 5,25" brønnene: Hullene skal brukes til strømkabel til DVD-brenner og viftestyring, SATA-kabel og alle viftekablene: Har også fått på plass HDD stativet, ikke så veldig fancy men får bruke dette til jeg evt. finner noe annet: Viftene i kabinettet er nå montert, kommer til å sette på kabelstrømper etterhvert: Resultatet utvendig: Og slik ble det innvendig: Viften bak: Det neste som vi skje nå er prøvemontering av alle delene og etterhvert skal jeg frese avrundede kanter på utsiden av kabinettet. Så følg med! Diskuter og kom gjerne med innspill i kommentartråden under. Kommentratråd: KLIKK! Endret 15. januar 2010 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Pakke fra OCZ har kommet og maskinen er testet! Nå har pakken fra OCZ kommet i hus og jeg har fått testet systemet. Alt ser ut til å fungere feilfritt Pakken: Innholdet, 6 GB DDR3 minne: Spesifikasjoner: Montert og klar for test kjøring: Har kun satt opp systemet midertidig i mitt Gigabyte "kabinett". Skal montere delen i kassa når pakken med forlegnere fra Chilled PC kommer. Ta gjerne en tur innom kommentartråden under og fortell din mening om prosjektet Kommentratråd: KLIKK! Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Nye deler i hus og DVD skuff ferdig! Som overskriften sier har jeg fått nye deler i hus. Har også fått limt på en trebit for å skjule DVD skuffen i front. Pakkens innhold: - 8-pin forlenger - 6-pin forlenger - Klar plexi - Sort plexi - Pyntelist - Store knapper Sort gjennomsiktig og klar plexi: 8-pin og 6-pin forlegnere: Kan noen fortelle ha 2-pin kontakten som er med på 6-pin er til? Pyntelist: Sort knapp: Knappen kommer jeg ikke til å bruke, den var alt for liten og kvaliteten var crap. Her er noen bilder av DVD skuffen, kantene rundt skal etterhvert sparkles igjen Hva synes du om resultatet? Fyr løs i kommentartråden under Kommentartråd: KLIKK! Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Update #16 - Prøvemontering! Driver å prøvemonterer all maskinvare i kabinettet nå og hittil ser alt til å være som det skal Har ikke satt på fronten enda, men det kommer senere. Det var litt kaos i starten kan man si Med litt kreative løsninger går til lettere: (Beklager dårlige mobilbilder) Hovedkortbrettet på plass: Nede ved PSUen, med litt justeringer blir dette rimelig bra: Maskinvare på plass: Fra bak, må til litt justeringer her også. Blant annet kabelstrøme® på 24-pin kabelen: Videre nå skal jeg starte å pusse kabinettet og etterhvert frese kantene. Har du noen meninger eller innspill om prosjektet, benytt kommentartråden under Kommentartråd: KLIKK! Endret 7. februar 2010 av Mr.Anki 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå