Gå til innhold

Hjelp med å kombinere harddisker.

Anbefalte innlegg

Har hatt blåskjerm en stund nå, men har endelig greid å fikse det. Eg formaterte harddisken, men nå er bare den ene harddisken aktivert, så istedenfor 580 GB lagringsplass, har eg nå bare 298.1 ... :thumbdown:

Harddisken ligger på C:\, hadde full plass der før, men nå er det altså halvert.

Noen som kan forklare hvordan eg tar den andre harddisken i bruk? :hmm:

Eg har dratt i litt googling o.l, men til inga nytte.

Kort sammendrag om problem: Treng hjelp til å kombinere begge harddisker. Vil at all lagringsplass skal ligge på lokaldisk C:\.

Takk for hjelp :thumbup:

Endret av UniQue_QuestionZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du fomler veldig med ordene her, så det blir vanskelig for oss å hjelpe til.

Hvor mange fysiske disker har du? Hvordan så partisjoneringstabellen ut før du fikk problemer? (én stor C:\, en C:\ og en D:\, etc ?)

En stor C:\ og en liten D:\ .

All lagringsplass var på C:\ , medan rundt 18 GB lå på D:\ ;)

Endret av UniQue_QuestionZ
Lenke til kommentar

Så du har én fysisk disk på ~600 GB? Det spørs om du gjorde en feil da du formatterte disken din slik at du kun opprettet en partisjon som var ca 50% av total diskplass, da. Har ikke brukt Windows på evigheter, så jeg husker ikke helt hvordan gangen i det der var, men du kan f.eks. bruke Gparted eller Parted Magic til å opprette en ny partisjon som vil fungere som D:\ . Hvis du vil "smelte" sammen den upartisjonerte delen og C:\-delen kan du bruke et resize-verktøy, men dette tar lang tid og innebærer en viss risiko for datatap. Det enkleste blir da å bare kjøre en helt ny installasjon fra scratch og passe på at disken din blir riktig partisjonert da. Husk å ta backup om det er noe du må ta vare på..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...