zyklo Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Heisann, Jeg bruker følgende kode for å hente ut de fem siste bildene mine. Koden er en lett modifisering av en jeg allerede bruker og som fungerer. Denne koden ser ut til å ignorere TOP 5 og henter ut alle bildene. Noen forslag til hva som er gale her? Dato = session("Sist_innlogget") Dato = month(Dato) & "/" & day(Dato) & "/" & year(dato) set db = connect(Brukere) sql = "select top 5 * from tbl_Bilder WHERE Lastetopp_dato > #" & Dato & "# " order by Lastetopp_dato desc" rs.open sql, db response.write("<p class='tekst'>") Do while not rs.eof response.write(rs.fields("Navn") & "<br>") rs.movenext Loop response.write("</p>") Lenke til kommentar
terjeelde Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg bruker følgende kode for å hente ut de fem siste bildene mine. Koden er en lett modifisering av en jeg allerede bruker og som fungerer. Du skriver ikke hvilke database eller programmeringsspråk du bruker. Kan du opplyse oss? Lenke til kommentar
zyklo Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg bruker følgende kode for å hente ut de fem siste bildene mine. Koden er en lett modifisering av en jeg allerede bruker og som fungerer. Du skriver ikke hvilke database eller programmeringsspråk du bruker. Kan du opplyse oss? Står egentlig i signaturen min. :-) Bruker Ms Access og Asp, men her er det vel sql settningen som feiler? Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Er rs satt før du kommer til denne delen i koden? Hvis sql statementet er ugyldig så beholdes muligens forrige åpne recordset i rs variabelen. Det ser ut som en dobbefnuttt for mye i: "# ". Er datoen i riktig format (mm/dd/yyyy)? Og er du sikker på at denne koden kjører i det hele tatt? Lenke til kommentar
zyklo Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Er rs satt før du kommer til denne delen i koden? Hvis sql statementet er ugyldig så beholdes muligens forrige åpne recordset i rs variabelen. Det ser ut som en dobbefnuttt for mye i: "# ".Er datoen i riktig format (mm/dd/yyyy)? Og er du sikker på at denne koden kjører i det hele tatt? Koden kjører helt fint den. Gir bare ut alle datoene istedenfor top 5. rs blir satt i egen sub som gjennbrukes i nesten all databset kobling på siden min. Function Connect(Path2DB) Set DB = Server.CreateObject("ADODB.Connection") DB.Mode = adModeReadWrite DB.Open ("PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=" & Path2DB) Set Connect = DB Set rs = server.CreateObject("adodb.recordset") End Function Vet ikke hva som har skjedd i posten her. Her var dobbelfnutten feil ja, men korrekt i koden på siden. Endret 17. februar 2009 av zyklo Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Da skjønner jeg ingenting. Det er nemlig ingenting galt med SELECT TOP statementet. Lenke til kommentar
zyklo Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Heisann, Jeg bruker følgende kode for å hente ut de fem siste bildene mine. Koden er en lett modifisering av en jeg allerede bruker og som fungerer. Denne koden ser ut til å ignorere TOP 5 og henter ut alle bildene. Noen forslag til hva som er gale her? Dato = session("Sist_innlogget") Dato = month(Dato) & "/" & day(Dato) & "/" & year(dato) set db = connect(Brukere) sql = "select top 5 * from tbl_Bilder WHERE Lastetopp_dato > #" & Dato & "# " order by Lastetopp_dato desc" rs.open sql, db response.write("<p class='tekst'>") Do while not rs.eof response.write(rs.fields("Navn") & "<br>") rs.movenext Loop response.write("</p>") Har testet litt fram og tilbake nå og kommet fram til at den ikke liker "order by Lastetopp_dato desc" Tar jeg vekk dette så fungerer det helt fint. Noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå