Bludd Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 jeg har 4gb av disse OCZ brikkene og jeg får problemer med at skjermkort driveren kræsjer. dette hender bare vis jeg kjørere 4gb men bruker jeg bare en 1gb går det bra:p kan dette ordne seg med en bios oppdatering? P5Q Deluxe BIOS 1702 1. Fix chassis fan mode can't be saved after resume from S3. 2. Fix display priority is not correct when plugs two PCIE VGA cards. 3. Enhance the compatibility with certain memory. Nyeste er dog 2001 så hvis du har BIOS versjon 2001 eller 1805 så har de alle fiksene fra 1702. Ellers bør du flashe, kanskje det hjelper. Lenke til kommentar
creaT Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 jeg har 4gb av disse OCZ brikkene og jeg får problemer med at skjermkort driveren kræsjer. dette hender bare vis jeg kjørere 4gb men bruker jeg bare en 1gb går det bra:p kan dette ordne seg med en bios oppdatering? P5Q Deluxe BIOS 1702 1. Fix chassis fan mode can't be saved after resume from S3. 2. Fix display priority is not correct when plugs two PCIE VGA cards. 3. Enhance the compatibility with certain memory. Nyeste er dog 2001 så hvis du har BIOS versjon 2001 eller 1805 så har de alle fiksene fra 1702. Ellers bør du flashe, kanskje det hjelper. litt skeptisk med flash av bios. kan ikke så mye om det. men har hørt at hovedkortet kan gå til h*****e. stemmer det? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 HK kan ryke ja... Som oftest går det pent å ta det på RMA da, men om du bruker ASUS EZ Flash som du finner i BIOS menyen og minnepenn pluss at du ligger unna BIOSer som er ferske (Bruk 1 til 2 uker gamle BIOSer) så skal du være i den trygge sonen. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 ASUS har jo ASUSUpdate som kan flashe fra Windows. Har brukt det i mange, mange år uten problemer. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 ASUS har jo ASUSUpdate som kan flashe fra Windows. Har brukt det i mange, mange år uten problemer. Er visst nok ikke helt pålitelig med X64 systemer. Hørt om en god del bricking ved bruk av Windows verktøyet i X64 OS. Personlig flasher jeg Striker'n kun via BIOSen. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Er maskina 100% stabil er Asusupdate helt ok... Med Striker blir det litt spesielt da de i utgangspunktet aldri kan kalles stabile ;-) Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 ASUS har jo ASUSUpdate som kan flashe fra Windows. Har brukt det i mange, mange år uten problemer. Er visst nok ikke helt pålitelig med X64 systemer. Hørt om en god del bricking ved bruk av Windows verktøyet i X64 OS. Personlig flasher jeg Striker'n kun via BIOSen. Må si at jeg kun har brukt det i 32 bit-systemer. Lenke til kommentar
creaT Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 ASUS har jo ASUSUpdate som kan flashe fra Windows. Har brukt det i mange, mange år uten problemer. Er visst nok ikke helt pålitelig med X64 systemer. Hørt om en god del bricking ved bruk av Windows verktøyet i X64 OS. Personlig flasher jeg Striker'n kun via BIOSen. Må si at jeg kun har brukt det i 32 bit-systemer. jeg har bios versjon 1004 så jeg vurderer å prøve dette ASUSUpdate programet. har 32biters opprativsystem, så det skal gå bra? Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Ja, men jeg fraskriver meg alt ansvar! Anbefaler at du laster ned BIOSen fra ASUS via en nettleser for så å pakke den ut før du mater den inn i ASUSUpdate. Den innebygde last-ned-og-oppdater-funksjonen i ASUSUpdate er ikke særlig stabil. Ta også ned ASUSUpdate'en som er listet under nedlastingene for ditt hovedkort, evt. en nyere. Du må ikke bruke en eldre versjon iaf. HUSK: Hvis du overklokker eller har spesielle BIOS-instillinger bør du enten ta backup av de (hvis BIOSen din har støtte for det) eller skrive det ned fordi mest sannsynligvis vil CMOS bli slettet av BIOS-oppdateringen. Endret 25. mars 2009 av Bludd Lenke til kommentar
creaT Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 har du link til: ASUSUpdate og bios versjonen? så jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 ASUS sine nedlastingssider bruker javascript slik at man ikke kan linke dit. Du må gå på www.asus.com, global, support site, downloads og så søker du på hovedkortet ditt Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Sånn til opplysning kjøpte jeg de samme brikkene for noen dager siden. (Jeg har også P5Q Pro.) Jeg var også litt skeptisk til det, men bestemte meg for å gjøre det likevel. Alt ser ut til å være ok til nå. Null problemer og god ytelse! Endret 25. mars 2009 av Breidablik Lenke til kommentar
g0g0plex Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Se denne! Dette gjelder fortsatt. Bios er oppdatert. Har gitt opp hele greia. Bruker 2x2048MB nå. Endret 30. mars 2009 av g0g0plex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå