flogieboogie Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hei! Kom over dette tilbudet fra netshop OCZ DDR2 4gb Reaper og vurderer sterkt å slenge meg på, men er det slik at OCZ og ASUS hk kan være en dårlig kombinasjon? Akkurat kjøpt ASUS P5Q pro og har fra før Corsair 2gb PC6400 CL4 (fra 2006), men vil ha litt mer minne så lurte på om dette kunne være et godt valg. Har også Thermaltake Big Typhoon, vil kjøleribben til rammen komme i veien? takk for hjelp Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Har 4 brikker med PC8500 reaper på et Asus Maximus Formula. Funker bare bra det Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg har 6 GB OCZ-minne på Asus P6T Deluxe. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg har 6 GB OCZ-minne på Asus P6T Deluxe. Akkurat hos deg bruker ikke dette å være ett spesielt problem. Du har jo tross alt minnekontrolleren i CPUen og separat fra ASUS sin BIOS og hovedkort Men det har vært kjent at OCZ brikker har hatt problemer med å funke med ASUS P5Q. Dog kan det hjelpe med siste BIOS, du får spørre i P5Q tråden blant de andre eierne for her kan ikke jeg hjelpe deg. Jeg har riktignok ett P45 hovedkort, men dette er ifra Biostar. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Nja, hovedkort og BIOS har ganske mye å si på kompatibilitet. Siste BIOS til P6T Deluxe ga bedre minnekompatibilitet. Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Høres ikke ut som jeg vil få nevneverdige store problemer, hvertfall ikke som jeg kan fikse. Vil jeg egentlig vinne mye på å skifte ut mine Corsair PC6400 CL4 mot OCZ sine reaper? Minne er jo farlig billig nå, kjøpte jo mine brikker for 2 lapper såvidt jeg kan huske Lenke til kommentar
HooligaNs117 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 4 GB OCZ Reaper X pc 8000 på Asus P5Q pro uten problemer, vil ikke klokke så høyt som et annet sett jeg hadde men.. (Det feilet etter en stund) Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 4 GB OCZ Reaper X pc 8000 på Asus P5Q pro uten problemer, vil ikke klokke så høyt som et annet sett jeg hadde men.. (Det feilet etter en stund) Godt å høre. Har ikke planer om å overklokke egentlig, selv om brikkene sikkert er meget godt egnet til det. Får bare måle om jeg får plass Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 OCZ går i hvert fall helt fint på P5K, t.o.m. i kombinasjon med Corsair på samme tid og i overklokket tilstand Lenke til kommentar
HooligaNs117 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Har også Thermaltake BT vx 120 uten problemer med plass mellom kjøler og minne men de er ikke store mellomrommet.. Glemte og nevne det lengre opp.. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 jeg kjører også 4 gig 1000 mhz OCZ ram på p5Q Pro uten problemer. Lenke til kommentar
mirakeke Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 jeg kjører asus p5q-e med 4gb pc 8500 brikker. Jeg har store problemer mange hoved kort i p5q-* serien som har problemer med OCZ ram. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Noen som vet hva det er som gjør at P5Q er utsatt? Chipsettet som svikter? Har 4gb OCZ Reaper på Maximus Formula X38, noe som funker knirkefritt. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Nja, det er vel noen konflikter som forekommer mellom enkelte modeller som få kan forklare helt hvorfor. Om jeg ikke husker feil så hadde Gigabyte GA-P35-DS3R problemer med Crucial Ballistix PC8500 og mange fikk bluescreens svært ofte. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Kjøpte disse, men de er ikke lik de på bildet? På bildet er kjøleribben "festet" med kobbertråder, mens brikkene jeg har bruker en annen form for blankt metall.. Har er ASUS P5Q-E, jeg har fått DOA (Dead on Arrival) pga en manglende skrue på RAM`en (det bør funke helt fint, ingenting er løst), bør jeg be om et sett som ikke er fra OCZ pga HK? Takk! Endret 28. februar 2009 av ravii Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Nja, det er vel noen konflikter som forekommer mellom enkelte modeller som få kan forklare helt hvorfor. Om jeg ikke husker feil så hadde Gigabyte GA-P35-DS3R problemer med Crucial Ballistix PC8500 og mange fikk bluescreens svært ofte. Det problemet hadde også Asus Maximus Formula med Crucial Ballistix PC8500. Tro meg, jeg har prøvd. Det var et helvete Ravii: Gå for Mukshin, Geil eller noe slikt. Det er rock solid, og kompatibelt med det meste. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Crucial Ballistix er raske og bra brikker mens de fungerer, men det går som regel over desverre.. jeg sier bare Asus+Corsair=sant Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Man kan vel få problemer med det meste av ram på det meste av HK. Men Asus og Corsair er som regel en grei kombinasjon. Har bare bra erfaring med OCZ og Asus også, men så har jeg aldri vært eier av et P5Q heller Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Har kjørt diverse Corsair XMS/Dominator sett, Kingston, OCZ og Crucial Ballistix på Asus P5Q-Pro - det er bare Crucial som ga problemer da de feilet etter ei stund, som er helt normalt med Ballistix. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Er du usikker så benytt Asus sin QVL for P5Q Pro P5Q_PRO_QVL.zip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå