Gå til innhold

Asus + OCZ dårlig valg? tilbud fra netshop

flogieboogie

Anbefalte innlegg

Hei!

Kom over dette tilbudet fra netshop OCZ DDR2 4gb Reaper og vurderer sterkt å slenge meg på, men er det slik at OCZ og ASUS hk kan være en dårlig kombinasjon?

Akkurat kjøpt ASUS P5Q pro og har fra før Corsair 2gb PC6400 CL4 (fra 2006), men vil ha litt mer minne så lurte på om dette kunne være et godt valg.

Har også Thermaltake Big Typhoon, vil kjøleribben til rammen komme i veien?

takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har 6 GB OCZ-minne på Asus P6T Deluxe.

Akkurat hos deg bruker ikke dette å være ett spesielt problem.

Du har jo tross alt minnekontrolleren i CPUen og separat fra ASUS sin BIOS og hovedkort :p

Men det har vært kjent at OCZ brikker har hatt problemer med å funke med ASUS P5Q.

Dog kan det hjelpe med siste BIOS, du får spørre i P5Q tråden blant de andre eierne for her kan ikke jeg hjelpe deg.

Jeg har riktignok ett P45 hovedkort, men dette er ifra Biostar.

Lenke til kommentar

Nja, det er vel noen konflikter som forekommer mellom enkelte modeller som få kan forklare helt hvorfor.

Om jeg ikke husker feil så hadde Gigabyte GA-P35-DS3R problemer med Crucial Ballistix PC8500 og mange fikk bluescreens svært ofte.

Lenke til kommentar

Kjøpte disse, men de er ikke lik de på bildet? På bildet er kjøleribben "festet" med kobbertråder, mens brikkene jeg har bruker en annen form for blankt metall..

Har er ASUS P5Q-E, jeg har fått DOA (Dead on Arrival) pga en manglende skrue på RAM`en

(det bør funke helt fint, ingenting er løst), bør jeg be om et sett som ikke er fra OCZ pga HK?

Takk!

Endret av ravii
Lenke til kommentar
Nja, det er vel noen konflikter som forekommer mellom enkelte modeller som få kan forklare helt hvorfor.

Om jeg ikke husker feil så hadde Gigabyte GA-P35-DS3R problemer med Crucial Ballistix PC8500 og mange fikk bluescreens svært ofte.

Det problemet hadde også Asus Maximus Formula med Crucial Ballistix PC8500. Tro meg, jeg har prøvd. Det var et helvete :p

Ravii:

Gå for Mukshin, Geil eller noe slikt. Det er rock solid, og kompatibelt med det meste.

Lenke til kommentar

Man kan vel få problemer med det meste av ram på det meste av HK. Men Asus og Corsair er som regel en grei kombinasjon.

Har bare bra erfaring med OCZ og Asus også, men så har jeg aldri vært eier av et P5Q heller :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...