anordne Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Hei! Har nyligfått meg en Lacie Network Space NAS disk som har mulighet til å sette denne opp som FTP. Man går enkelt og greit bar inn i oppsettet til disken, og velger enable. Jeg har åpnet port 21 på rutern for den ipadressen til disken. Men det skjer ingenting når jeg forsøker å koble til denne, via min ip adresse. Regner med det er den ipen som jeg finner på http://whatsmyip.org/ ?? Noen som ser noe jeg gjør galt eller har tips, sto lite/ingenting i manualen til disken. Endret 17. februar 2009 av anordne Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Skal du benytte FTPen over LAN må du benytte LAN-adressen (f. eks. 10.0.0.x eller 192.168.0.x). Hvis du vil ha tilgang til den over internett spørs det om ikke du må be om å bli routet til den spesifikke adressen til routeren, men jeg vet ikke hvordan. Kanskje LaCies hjemmesider kan hjelpe? Lenke til kommentar
anordne Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) jeg bruker 192.168.1.31 til nas i mitt lokale nett og det er denne jeg har åpnet porten 21 til. Men dette sees vel ikke utenfra, så jeg må vel bruke adressen utenfra som jeg finner på whatsmyip.org. Tenker vel rett her, gjør jeg ikke? Står elendig lite på Lacie sine sider. Edit: FTPn funker jo internt i nettverket, men har jo liten nytte av det. Får kanskje sjekke litt mer på rutern om det er noe ekstra som ska til. Endret 18. februar 2009 av anordne Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hvilken ISP og modem har du? Har du f.eks NGT så må man endre noen parametre før man får tilgang til port 21. Andre muligheter er blokkering av porter hos ISP eller softwarebrannmur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå