It's me Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Har et ganske god hovedkort nå, men da jeg har lyst til å overklokke maskinen en del så trenger jeg nytt hovedkort. Dette er noe av det som kommer til å stå i pc'en: Q-tech kabinett m/ 350watt 1*256 og 1*512 Twinmos DDR333 P4 2,4ghz FSB533 MSI GF4 TI4600 Creative Soundblaster 5.1 live lydkort Dette krever jeg av HK'et: Meget overklokkingsvennlig. MÅ ha agp/pci lock 4*usb2.0 Helst 2 firewire porter (ikke must, men helst) Gjerne Bluetooth og/eller IRDA (ikke veldig, men hadde vært digg) Støtte for S-ata (jeg kan fortsatt bruke IDE disker?) Støtte for FSB800 Helst raid Lan innbygget (må ikke, men helst for å spare pci-plass) En overkommelig pris Kan gi mellom 1000-1500kr for det. Men pris har ikke førsteprioritet. Jeg skal ikke ha et ok hk, det skal være bra. Holder da 1000-1500kr? Hvilket kort bør jeg gå for? Noen linker? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Finn et MSI HK til de, fordi MSI typisk mye som medfølger, men ABIT BH7 er meget overklokkingsvennlige for et billig penge. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Abit BH7 har ikke Firewire, RAID, Bluetooth - ellers har det det du er ute etter. Koster ca. 900,- Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 BH7 er det beste til overklokking men hvis du skal ha mye integrert er vel MSI det beste alternativet. Lenke til kommentar
|n| Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 heisann!! Venter du litt, så får du HK basert på det nye springsale chipsetet til en overkommelig pris.... rundt 1300 - 1600. Her er et abit. Det er nok ganske overklokkingsvennlig. Ikke gå for msi om du skal overklokke! http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=10&s=pl Dette er kortet jeg hadde valg om jeg var deg. Det dog drøye 200 kr over budsjettet, men men... det er fremtidsrettet Lenke til kommentar
magneto Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 ER storfornøyd med mitt BH7 til nå. Trenger ikke være ekspert for å få et stabilt system som er overklokket en del. Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Hmm, ville kanskje vurdert de nye Springdale (i865) kortene fra intel. De vil nok falle midt i prisklassen din og i tillegg ha støtte for alt det du satt opp der. I tillegg kjører de native 200 MHz fsb. Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 og i tillegg kommer de inn på komplett 2. mai (står ikke antatt lenger, men "kommer"). Lenke til kommentar
It's me Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=10&s=pl quote] Bør jeg gå for dette istedenfor Abit Bh7 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&p=32968&s=fp Det førstnevnte har gigabitlan (det er jo lett å få tak i som pci kort når/hvis jeg får bruk for det), firewire (har et firewirekort til pci som jeg kan "låne" fra familiepc'en), dual-ddr (har jeg bruk for det?) og raid. Er det første kortet verdt prisforskjellen på 850kr? Er det første kortet like overklokksvennlig? Har en knapp på BH7, men greit å få høre noen meninger før jeg kjøper kort i morgen. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 dual ddr er bedre enn vanlig fordi da får du dobbel båndbredde, bedre med to rør ved siden enn ett langt vet du, om du skjønner Lenke til kommentar
It's me Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Det ble Abit BH7. Gleder meg til å starte å overklokke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå