Gå til innhold

[Løst]Mangler Vga- driver

hansemanse

Anbefalte innlegg

Har en acer 5920g , med Geforce 8600 gs skjermkort, Windows vista

Jeg høyreklikker på Min datamaskin- videre "enhetsbehandling"- under "andre enheter" er det et gult skilt over "skjermkort, vga- kompitabelt". Når jeg dobbelklikker på denne teksten, står det at "driverne for denne enheten ikke er installert".

Det funker ikke å klikke på "installere driver på nytt", verken gjennom å leite etter driveren sjøl på nettet (ikke noen av de driverne jeg fant har funket)eller å la maskina selv gjøre jobben med å finne drivern på pc`en og nettet.

Kommentaren jeg får etter søket ( når jeg ber pcen finne drivern og installere den sjøl) er at driveren blir funnet, men det oppstår et problem som gjør installasjonen ikke fullføres.Driverne på nvidia sine sider funker heller ikke.

Takker verry møtsjh for svar :new_woot:

Endret av hansemanse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Evt. kan du gå inn på Nvidias hjemmesider og la den bestemme hvilken driver du trenger.

Her - velg "option 2"

Tusen takk for all hjelp. Det er noe gæli med windows trur jeg, har prøvd alt mulig rart nå. Skal legge inn windows xp, og se åssen det går da. Skal si fra åssen det blir :yes:

Endret av hansemanse
Lenke til kommentar

Kjørte acer epower backupp cden som jeg brente i høst. alt funker nå, inkludert skjermkortet=) Vista er da iallefall godt for noe. Lønner seg å brenne en backupp cd på flekken hvis man har vista altså... :p

Takker for all hjelp!

Endret av hansemanse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...