Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Problemstilling Svarte dauden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hæ? Vil så absolutt påstå at svartedauden var problemstilling nok i seg selv.. ;) Men hva er det du vil frem til? En oppgave i samfunnsfag? Historie? Norsk? Noe helt annet?

Et lite tips: Still spørsmålet ditt så utfyllende som du klarer, da er sjansen for et godt svar mye større.

Lenke til kommentar
Hæ? Vil så absolutt påstå at svartedauden var problemstilling nok i seg selv.. ;) Men hva er det du vil frem til? En oppgave i samfunnsfag? Historie? Norsk? Noe helt annet?

Et lite tips: Still spørsmålet ditt så utfyllende som du klarer, da er sjansen for et godt svar mye større.

hehe skjønner. Men jeg fikk egentlig bare i oppgave å finne en problemstilling vedrørende/under svartedauen :p

Mer kan jeg ikke si, tror kanskje at eks på en oppgave er "norges økonomiske situasjon under pesten" osv. Så skal sikkert bare trekke ut en liten del ;)

Lenke til kommentar

hehe skjønner. Men jeg fikk egentlig bare i oppgave å finne en problemstilling vedrørende/under svartedauen :p

Mer kan jeg ikke si, tror kanskje at eks på en oppgave er "norges økonomiske situasjon under pesten" osv. Så skal sikkert bare trekke ut en liten del ;)

I hvilket fag, da?

Lenke til kommentar

Hvor stor påvirkning hadde svartedauen på befolkningen i Norge?

Hvor stor påvirkning hadde svartedauen på det norske skriftspråk?

Der har do to store emner.

- I flere store daler og bygder var det ofte veldig lite familier igjen. Feks så ble det enkelte plasser utryddet alt av mennesker untatt èn familie.

- Mange av de som kunne skrive var de som måtte begrave de syke (prester), noe som gjorde at alle som var skrivekyndige døde ut - og hva skjedde med skrivtspråket, da?

Dykk inn i disse arkivene og du vil få mange treff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...