Nektard Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Heisann, noen som har noen gode problemstillinger til svartedauden? tusen takk! Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hæ? Vil så absolutt påstå at svartedauden var problemstilling nok i seg selv.. Men hva er det du vil frem til? En oppgave i samfunnsfag? Historie? Norsk? Noe helt annet? Et lite tips: Still spørsmålet ditt så utfyllende som du klarer, da er sjansen for et godt svar mye større. Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Hæ? Vil så absolutt påstå at svartedauden var problemstilling nok i seg selv.. Men hva er det du vil frem til? En oppgave i samfunnsfag? Historie? Norsk? Noe helt annet? Et lite tips: Still spørsmålet ditt så utfyllende som du klarer, da er sjansen for et godt svar mye større. hehe skjønner. Men jeg fikk egentlig bare i oppgave å finne en problemstilling vedrørende/under svartedauen Mer kan jeg ikke si, tror kanskje at eks på en oppgave er "norges økonomiske situasjon under pesten" osv. Så skal sikkert bare trekke ut en liten del Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hæ? Vil så absolutt påstå at svartedauden var problemstilling nok i seg selv.. Men hva er det du vil frem til? En oppgave i samfunnsfag? Historie? Norsk? Noe helt annet? Et lite tips: Still spørsmålet ditt så utfyllende som du klarer, da er sjansen for et godt svar mye større. hehe skjønner. Men jeg fikk egentlig bare i oppgave å finne en problemstilling vedrørende/under svartedauen Mer kan jeg ikke si, tror kanskje at eks på en oppgave er "norges økonomiske situasjon under pesten" osv. Så skal sikkert bare trekke ut en liten del I hvilket fag, da? Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 I hvilken grad kan svartedauden å ha påvirket befolkningsveksten i den vestlige verden? -Tet Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hvor stor påvirkning hadde svartedauen på befolkningen i Norge? Hvor stor påvirkning hadde svartedauen på det norske skriftspråk? Der har do to store emner. - I flere store daler og bygder var det ofte veldig lite familier igjen. Feks så ble det enkelte plasser utryddet alt av mennesker untatt èn familie. - Mange av de som kunne skrive var de som måtte begrave de syke (prester), noe som gjorde at alle som var skrivekyndige døde ut - og hva skjedde med skrivtspråket, da? Dykk inn i disse arkivene og du vil få mange treff. Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 ok, tusen takk for svarene folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå