frank_jarle Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 JEg holder paa aa lage et program med en splash screen. Men jeg kunne tenke aa prove ut to ting: 1 : Private Sub Form_KeyPress(KeyAscii As Integer) Load main End Sub Private Sub Image1_Click() Load main End Sub Dette er hvis brukeren klikker paa en eller annen tast saa eller klikker paa bilde skal det andre vinduet komme opp (main.frm). Jeg har opprettet en splash form og main.frm i samme prosjekt. Men jeg faar det bare ikke til aa fungere. 2: Dette har jeg ikke funnet ut av enda, hadde haapet at noen her kanskje kunne hjelpe meg litt paa vei. Naar man starter opp Windows 2000, saa har man den linja som "loader" (de blaa firkantene som kommer opp), jeg kunne tenke meg aa legge inn noe alla det samme. Her er en beskrivelse paa hva som egentlig skal skje: Splash screen kommer opp Skal ha en delay paa 5-10sekunder For hver sekund som minskes, saa skal "loaderen" oke mer og mer helt opp til 100% Loaderen skal plasseres nederst paa skjermen. Takk for all hjelp paa forhaand. Frankie Singapore Lenke til kommentar
Bullseye88 Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 1: prøv å bytt ut: Load Main med: Main.show Unload Me 2: Bare for å hjelpe brukerne av programmet ditt, ikke ha progressbar hvis du ikke loader noe. Men hvis du absolutt vil legge inn en slik så må du under Components legge til "Microsoft Windows Common Controls" Når du har lagt den til kan du endre på den med å skrive ProgressBar1.Value = [Tall] (Tall kan være fra 0 til 100(Justerbart)) -- Morten Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 ..Takker takker kjempe mye, funker kjempe bra Frankie Singapore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå