Petterkingkong Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Fikk en sms fra min datters mobil der det sto "Jeg er i nød. Hjelp meg." RIngte henne og spurte hva det var, men hun var helt uforstående. Så skjedde det samme et par timer senere og hun kjente fortsatt ikke til meldingen. Den lå heller ikke i sendte elementer på mobilen hennes. Så gikk det ca 3 uker og plutselig kommer ordrett den samme meldingen 2 ganger rett etter hverandre. Denne gangen befant datteren min seg i huset og var igjen helt uforstående til det som hadde skjedd. Hun var så overrasket at hun måtte se det på min mobil for å tro det. Heller ikke denne gangen lå det noe i sendte elementer på mobilen hennes. Jeg kontaktet Telenor og de sier at i følge deres systemer, ser det ut til at meldingen er sendt fra apparatet og ikke fra internett. Men jeg kan si med 100% sikkerhet at de siste meldingene ikke var sendt fra telefonen. Har noen vært ute for det samme? Dette er både merkelig og litt uhyggelig. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Kan være dattera di som spøker med deg. Er mulig å slette sendte mellinger. Lenke til kommentar
Petterkingkong Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Kan være dattera di som spøker med deg. Er mulig å slette sendte mellinger. Kunne vært mulig første gangen, men ikke andre gangen. Dessuten har hun ikke den humoren. Det som er rart er at meldingen er helt ordrett lik. Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hei! På noen mobiltelefoner går det en å slå på en slags fjernstyring, der du tillatter en annen mobil å fjernstyre din egen - da kan de ringe, sende meldinger og mer fra mobilen som blir overstyrt fra sin egen telefon. Anbefaler deg til å gå til en mobilbutikk å be de sjekke om dette har hendt, desverre å husker jeg ikke hvor du går og endrer på dette. Lenke til kommentar
Petterkingkong Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Hei! På noen mobiltelefoner går det en å slå på en slags fjernstyring, der du tillatter en annen mobil å fjernstyre din egen - da kan de ringe, sende meldinger og mer fra mobilen som blir overstyrt fra sin egen telefon. Anbefaler deg til å gå til en mobilbutikk å be de sjekke om dette har hendt, desverre å husker jeg ikke hvor du går og endrer på dette. takk for tipset. Dette skjedde faktisk like etter hun fikk ny mobil (Samsung med touch). Skal sjekke det. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Før vinterferie skjedde sånn med en kompis. men bare at det var kjeftig.. Lenke til kommentar
Frostrøyk Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Tipper det er en form for nødanrop som sendes ut med en spesiell tastekombinasjon e.l. akkurat som du kan ringe nødnummer selv om tastelås er på. Sjekk menyen i telefonen til datteren din, evt instruksjonsboka. Skjønner at det er uhyggelig å få slike meldinger ja Lenke til kommentar
Petterkingkong Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Tipper det er en form for nødanrop som sendes ut med en spesiell tastekombinasjon e.l.akkurat som du kan ringe nødnummer selv om tastelås er på. Sjekk menyen i telefonen til datteren din, evt instruksjonsboka. Skjønner at det er uhyggelig å få slike meldinger ja Skal sjekke det, men rart at meldingen kommer til akkurat min mobil... Før vinterferie skjedde sånn med en kompis. men bare at det var kjeftig.. Skjønner ikke helt... hva mener du? Hva skjedde med han da? Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Dette hørtes veldig uhyggelig ut. Når noen sier de er i nød, så prater vi ikke skrubbsår på knéet akkurat. Hva tenkte du første gangen ? Får håpe det ordner seg. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Tipper det er en form for nødanrop som sendes ut med en spesiell tastekombinasjon e.l.akkurat som du kan ringe nødnummer selv om tastelås er på. Sjekk menyen i telefonen til datteren din, evt instruksjonsboka. Skjønner at det er uhyggelig å få slike meldinger ja Skal sjekke det, men rart at meldingen kommer til akkurat min mobil... Før vinterferie skjedde sånn med en kompis. men bare at det var kjeftig.. Skjønner ikke helt... hva mener du? Hva skjedde med han da? Måtte kjappe meg, ut til byen, så skjønte ikke innlegget mitt etter at jeg leste. Her får du svar. Før vinterferien, sendte kjent nummer sms til kompisen min der det stå, masse dritt, og om at du skal få bank osv.. Fra en en kjent person, som han kompisen min kjenner. Kompisen min går og snakker til han, men han sverget på at det ikke var han, etter stund kom akkurat samme beskjed fra hans nummer, det virket rart, siden kompisen stå rett ved siden av han. Så ikke bry deg, noen dumme folk forstyrrer. Kan jo godt kjøpe nytt nr, eller noe Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 http://luresms.com/? Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Men der kan man vel kun legge inn navn som avsender, ikke nummer ? Hvis det er tilfellet at man kan legge inn hvilket avsendernummer man vil, håper jeg den siden går åt skogen... Det burde uansett vært ulovlig med slike tjenester. Tror ikke de helt skjønner konsekvensene i det store og det hele. Endret 17. februar 2009 av PrayingMantis Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Det finnes også nettsider der man kan registrere en bruker med nummer og sende gratis sms fra, er det mulig at din datter har en slik bruker og at noen kan ha fått tak i brukeren og passordet? Et eksempel på en slik side kan være www.biip.no Mvh Håkon Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Det er en funksjon på telefonen. Les mer her: http://www.mydigitallife.info/2007/03/04/m...r-mobile-phone/ Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Prøv å trykk volumknappene 4 ganger for å se om det samme skjer da. Lenke til kommentar
Petterkingkong Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Det er en funksjon på telefonen. Les mer her: http://www.mydigitallife.info/2007/03/04/m...r-mobile-phone/ Hei lurifaksen. Ja, det kan se ut som dette er problemet. Skal teste det etterpå. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Saken er forøvrig løst nå, men jeg har samme apparat (regner med det er samsung F480 vi snakker om), og der er det som sagt innebygd slik nødsms-funksjon i telefonen, hvor du registrerer et nummer som slikt nødkontaktgreie, og "trigger" utsendelsen med å trykke volumknappen 4 ganger kjapt etter hverandre mens skjermen er låst. Lenke til kommentar
Petterkingkong Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Saken er forøvrig løst nå, men jeg har samme apparat (regner med det er samsung F480 vi snakker om), og der er det som sagt innebygd slik nødsms-funksjon i telefonen, hvor du registrerer et nummer som slikt nødkontaktgreie, og "trigger" utsendelsen med å trykke volumknappen 4 ganger kjapt etter hverandre mens skjermen er låst. Jeg prøvde det i går, man klarte ikke å utløse den ved å trykke 4 ganger på volumtasten. Vet du hvor man kan slå av denne funksjonen? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hvis det var en ekte melding så hadde neppe datteren din orket å skrive så bra >.> Bra at det løste seg uansett. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg prøvde det i går, man klarte ikke å utløse den ved å trykke 4 ganger på volumtasten. Vet du hvor man kan slå av denne funksjonen? Sakser fra brukerhåndboken: "Når du er i en nødsituasjon, kan du sende en SOSmelding for å be om hjelp. 1. I hvilemodus berører du Meny → → SOSmeldinger → Sendealternativer. 2. Berør Send SOS for å slå på SOSmeldingsfunksjonen. 3. Berør Mottakere for å åpne mottakerlisten. 4. Berør Valg → Kontakter for å åpne kontaktlisten. 5. Velg kontaktene du ønsker og berør Ferdig. 6. Velg et telefonnummer (om nødvendig). 7. Berør Valg → OK for å lagre mottakerne. 8. Berør Gjenta og angi antallet ganger SOSmeldingen skal gjentas. 9. Berør Lagre → Ja. For å sende en SOS-melding, må tastene være låst. Trykk [ / ] fire ganger. Når du sender en SOS-melding, blir alle telefonfunksjonene blokkert til du trykker på HOLD-tasten." Sånn aktiverer du hvertfall, regner med det er samme måten for å deaktivere det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå