Gå til innhold

Regionsfri DVD-avspiller program?

Bytex

Anbefalte innlegg

Satte i en DVD jeg kjøpte på Outland for noen dager siden, og fikk popup om at jeg måtte bytte til Region 1, og at det var 4 changes igjen før spilleren ble låst. Dette vil jeg jo ikke ha noe av, siden jeg kjøper region 1 plater også innimellom.

Hva er løsningen? Er det hardware-basert inni dvd-spilleren i PC'n? Eller kan det overstyres med software?

Programmet må isåfall være gratis, gidder ikke betale ekstra for å se DVD'r jeg allerede har kjøpt.

Kan man kjøpe DVD-brenner til PC som er spesifisert sonefri?

Edit: har en basic Sony DVD RW.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt samme problemet et par ganger tidligere. Både med NEC og Samsung-brennere. Løsningen har vært å legge inn sonefri uoriginal firmware. Ulempen er selvsagt at man mister garanti, men heldigvis så koster ikke brennere så mye om du skulle få noe problem down the road.

Prøv å se om du finner en sonefri firmware til brenneren noe sted.

Lenke til kommentar

Oppdaterte firmware men media player nekter fortsatt å spille DVD'n. Snubla over AnyDVD i google, det spiller den helt flott, men er bare en trial versjon. Er jævla lite keen på å betale ekstra penger bare for å spille filmer jeg allerede har betalt for.

Fant også et par programmer som liksom skulle fjerne region-sperra, men de gjorde ingenting.

Har funnet ut at firmware jeg kan bruke er samme til Sony og LiteOn spillere. Får hvertfall sett filmen jeg kjøpte nå, siden den har 21 dager trial.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Fant også et par programmer som liksom skulle fjerne region-sperra, men de gjorde ingenting.

Har funnet ut at firmware jeg kan bruke er samme til Sony og LiteOn spillere. Får hvertfall sett filmen jeg kjøpte nå, siden den har 21 dager trial.

For å fjerne regionsperra må du antakelig rippe DVD-en til harddisk, kjøre regionsperrefjerningsprogrammet og brenne filmen til DVD på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...