Howard Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Etter vår mening er det ingen tvil om dette, da Spillbar ikke er noe innarbeidet merkenavn (verken registrert eller gjennom bruk). Når det er sagt, er vi ikke interesserte i å ødelegge noe for andre, så dette vil definitivt bli et moment i vurderingen av det endelige navnet. Men som bidrag i konkurransen var Spillbar.no uansett helt legitimt - all den tid domenet var ledig (ref. konkurransereglene) Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Morsomme er at hvis konkurransen hadde vart en dag til, ville vi fått en annen vinner! Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Det blir som å sammenligne Dinside.no med Dagbladet.no/dinside Det gjør det da overhodet ikke. Begrepet "Din side" er alment og er gramatisk og innholdsmessig sett nødvendig. Det blir som å forsøke å registrere ordene "avisen" eller "TV", og påstå at TVNorge og TV2 osv. skylder deg penger. Men dere kan jo forsøke å opprette eller gi ut en ny avis som heter Aftenposten. Det er jo også to sammensatte ord som er i relativt allmenn bruk. Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Spent på resultatet altså Kan jo hende det blir noe helt annet enn noen av de som kom på topp 20, kanskje et av mine forslag vinner? Vil heller ha æren av å ha funnet på navnet enn å vinne en PC.. Håper de snart kommer med en annonsering! Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Det blir som å sammenligne Dinside.no med Dagbladet.no/dinside Det gjør det da overhodet ikke. Begrepet "Din side" er alment og er gramatisk og innholdsmessig sett nødvendig. Det blir som å forsøke å registrere ordene "avisen" eller "TV", og påstå at TVNorge og TV2 osv. skylder deg penger. Men dere kan jo forsøke å opprette eller gi ut en ny avis som heter Aftenposten. Det er jo også to sammensatte ord som er i relativt allmenn bruk. Takk, det var akkurat det jeg mente. Jeg skal gi tek.no rett i det at de bare satt som kriterie at domenet ikke måtte være opptatt, men vil påstå at det også kan tolkes som at man ikke kan foreslå navn som allerede er i bruk, men ikke har gjort krav på topp-domene. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Vel, i følge reglene vant spillbar.no uansett. Så er det opp til tek om de ønsker å bruke det. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Vel, i følge reglene vant spillbar.no uansett. Så er det opp til tek om de ønsker å bruke det. Selvfølgelig. Det har jo stått i reglene hele tiden, og ingen er vel egentlig i tvil om det. Bortsett fra kranglefantene Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Var jeg Tek ville jeg alikevel være forsiktig med bruken av dette navnet som spillblogg, uten å klarere saken med BA. Jeg skal gi tek.no rett i det at de bare satt som kriterie at domenet ikke måtte være opptatt, men vil påstå at det også kan tolkes som at man ikke kan foreslå navn som allerede er i bruk, men ikke har gjort krav på topp-domene. Jupp. Er jo mange saker som dette. For eksempel han gutten i England som registerte et domene til bursdagen sitt basert på Harry Potter, og som tapte både domenet i retten samt måtte betale rettsomkostninger. Mange slike eksempler. De som eier en merkevare, eier indirekte også domenet når og hvis de ønsker å bruke det. At man eier domenet betyr ofte ikke at man eier retten til merkenavnet. Endret 19. februar 2009 av anonymouse Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Svært så stille det skulle være da, når får vi en oppdatering? Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 henger meg på, og venter på oppdatering Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 For en ubrukelig konkurranse, man skulle tro at når en navnekonkurranse er ferdig så er det ikke noe problem å finne ut hva navnet skal være. Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 De har nok bestemt seg for hva det skal bli, men de ønsker vel å gjøre alt klart til lanseringen. Håper ikke det drøyer for lenge til, synes det er på tide med en kunngjøring snart Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Håper virkelig ikke det blir spillbar! Det ville være en skikkelig flause med tanke på all den negative tilbakemeldingen det har fått, ved siden av BA... Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Kjempegode nyheter folkens! Den nye spillsiden skal hete Spillverket og det jobbes intens med lanseringen. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Nå er ikke du helt habil i dømmingen, da. Og Goliath er vel bare brukermoderator? Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Hvis du trykker på den lilla pilen i Quoterammen, kommer du til innlegget, der du ser at han er Moderator, i tillegg til at bl.a. AtW (som også er Moderator) har samtykket ved stillhet. Som om ikke det er nok, har Edda Media kjøpt domenet... Endret 27. februar 2009 av madsc90 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Som jeg skrev, så er Goliath brukermoderator, det samme er ATW. Altså er de ikke en del av Edda. Spillbar.no er også eid av Edda Media. Jeg sier ikke at det ikke er avgjort, men vi har vel ikke fått noen offisiell bekreftelse? Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Jeg blingset når det gjelder moderator vs. brukermoderator. Men jeg regner med at det er avgjort, da ingen har sagt noe imot... Venter fortsatt på ord fra Howard, eller artikkel på siden, ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg