Gå til innhold

Konkurranse: Navnekonkurransen er avsluttet

Anbefalte innlegg

Etter vår mening er det ingen tvil om dette, da Spillbar ikke er noe innarbeidet merkenavn (verken registrert eller gjennom bruk).

Når det er sagt, er vi ikke interesserte i å ødelegge noe for andre, så dette vil definitivt bli et moment i vurderingen av det endelige navnet.

Men som bidrag i konkurransen var Spillbar.no uansett helt legitimt - all den tid domenet var ledig (ref. konkurransereglene) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det blir som å sammenligne Dinside.no med Dagbladet.no/dinside

Det gjør det da overhodet ikke. Begrepet "Din side" er alment og er gramatisk og innholdsmessig sett nødvendig. Det blir som å forsøke å registrere ordene "avisen" eller "TV", og påstå at TVNorge og TV2 osv. skylder deg penger.

Men dere kan jo forsøke å opprette eller gi ut en ny avis som heter Aftenposten. Det er jo også to sammensatte ord som er i relativt allmenn bruk.

Lenke til kommentar
Det blir som å sammenligne Dinside.no med Dagbladet.no/dinside

Det gjør det da overhodet ikke. Begrepet "Din side" er alment og er gramatisk og innholdsmessig sett nødvendig. Det blir som å forsøke å registrere ordene "avisen" eller "TV", og påstå at TVNorge og TV2 osv. skylder deg penger.

Men dere kan jo forsøke å opprette eller gi ut en ny avis som heter Aftenposten. Det er jo også to sammensatte ord som er i relativt allmenn bruk.

Takk, det var akkurat det jeg mente.

Jeg skal gi tek.no rett i det at de bare satt som kriterie at domenet ikke måtte være opptatt, men vil påstå at det også kan tolkes som at man ikke kan foreslå navn som allerede er i bruk, men ikke har gjort krav på topp-domene.

Lenke til kommentar

Var jeg Tek ville jeg alikevel være forsiktig med bruken av dette navnet som spillblogg, uten å klarere saken med BA.

Jeg skal gi tek.no rett i det at de bare satt som kriterie at domenet ikke måtte være opptatt, men vil påstå at det også kan tolkes som at man ikke kan foreslå navn som allerede er i bruk, men ikke har gjort krav på topp-domene.

Jupp. Er jo mange saker som dette. For eksempel han gutten i England som registerte et domene til bursdagen sitt basert på Harry Potter, og som tapte både domenet i retten samt måtte betale rettsomkostninger. Mange slike eksempler. De som eier en merkevare, eier indirekte også domenet når og hvis de ønsker å bruke det.

At man eier domenet betyr ofte ikke at man eier retten til merkenavnet.

Endret av anonymouse
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...