Gå til innhold

Konkurranse: Navnekonkurransen er avsluttet

Anbefalte innlegg

I og med at BA bruker "SpillBAr", så kan vel ikke dere bruke det? Av de andre alternativene der ville jeg valgt Aspill.no. Det passer best sammen med Amobil og Akam.

Hva står egentlig den A-en for?

A er fra BA, som i BergensAvisen ;)

Han mente nok A-ene i Amobil og Akam.. Jeg lurer på det samme selv.

Gratulerer til vinnerne, jeg håper imidlertid inderlig ikke at spillbar.no blir navnet. Tidligere poster her i tråden tyder jo på at det ikke blir det da.. :w00t:

Aspill er ikke så verst, men litt kjedelig? Og så vet jeg altså ikke hva A-en indikerer.. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at mange av de beste forslagene allerede er reservert hos SpeedNames (www.aspill.no / www.agamer.no / www.spillbar.no...).

Noen som har vært føre var ihvertfall :)

Edit: Ser at Edda Media er inne i bildet... :) :)

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg at det er latterlig at Spillbar vant. Ikke pga. av mistanke om juks, men forslaget strider imot reglene for konkurransen. Som jeg har påpekt før så er Spillbar brukt av BA, og reglene sier at man ikke kan komme med forslag som er i bruk fra før. Det strider jo mot hele hensikten å ta et navn som er opptatt og kårer den til vinneren når målet er å finne et unikt og nytt navn for spillsiden. Jeg tror redaksjonen oppdaget for sent at navnet var opptatt og har bare lukket øynene for det. Tek.no framstår som direkte useriøs da de ikke disket forslaget når man ser hvor mye dette har engasjert brukerene.

Dette er ikke kritikk mot den som sendte inn forslaget. Jeg tror den som sendte det inn gjorde det i god tro. Likevel bør det underkjennes. Rettmessig vinner av denne konkurransen er Spillverket. Nå har Tek.no satt seg i en umulig situasjon. De har valget å enten ta premien utav hendene på den som de først utropte som vinner og dermed gjøre urett mot h*n eller stå på avgjørelsen og kåre en vinner som aldri skulle ha vunnet. Uansett taper Tek.no ansikt her.

PS: For ordens skyld nevner jeg at jeg har deltatt selv men kom ikke til finalerunden. Jeg blir provosert på de andre finaledeltagerenes vegne når et forslag som bryter mot reglene blir kåret som vinner.

Endret av Azidops
Lenke til kommentar

Vi ble på et veldig tidlig tidspunkt gjort oppmerksom på denne spillbloggen "spillBAr") på Bergen360.no. At en ukjent og lite oppdatert blogg har spillbar som en del av subdomenet er ikke nok juridisk. Vi eier domenet spillbar.no og det er ingen tvil om at vi kan bruke det hvis vi vil. Det blir som å sammenligne Dinside.no med Dagbladet.no/dinside.

Konkurransereglene gikk ut på at domenet måtte være ledig, og det var Spillbar.no - inntil nylig that is :)

Lenke til kommentar
Vi ble på et veldig tidlig tidspunkt gjort oppmerksom på denne spillbloggen "spillBAr") på Bergen360.no. At en ukjent og lite oppdatert blogg har spillbar som en del av subdomenet er ikke nok juridisk. Vi eier domenet spillbar.no og det er ingen tvil om at vi kan bruke det hvis vi vil. Det blir som å sammenligne Dinside.no med Dagbladet.no/dinside.

Konkurransereglene gikk ut på at domenet måtte være ledig, og det var Spillbar.no - inntil nylig that is :)

At det er ingen tvil er vel en litt sterk påstand. Spørsmålet strekker seg lengre enn til bare domener. Spillbar er et merkenavn og slik jeg ser det så er to kommersielle aktører interessert i å bruke samme merkenavn. Hvis ikke det kan høres ut som en potensiell interessekonflikt så vet ikke jeg.

For alt jeg vet har Dagbladet og DinSide inngått en avtale men i det tilfellet kan man også argumentere med at "dinside", i mangel på bedre forklaring, bare er en kategorisering av innhold i Dagbladet og et uttrykk, mens Spillbar er et klart merkenavn.

For alt dere vet så har BA tenkt å satse hardere på "bloggen" (moteord) og ikke er interessert i navneforveksling. Da kan ikke jeg se at dere stiller spesielt sterk selv om dere kan vifte med spillbar.no

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...