Timster Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hei, min far er ute etter et Wattmeter med et display til huset vårt. Det han ser for seg er et intrument som måler Wattbruken i øyeblikket, som er koblet inn rett etter hovedsikringen. Det skal måle for totalen i huset Det bør også kunne logge bruken for uker og dager. Det må kunne bygges inn i veggen slik som en lysbryter. Hvis noen vet om noen eller tror noen er gunstige, skrik det ut. Absolutt ingen forslag er dårlige. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Må man ikke inn med en elektriker for å gjøre dette? Og med mindre det er noe han skal gjøre veldig ofte, er det ikke lettere å telle blink/runder på måleren som står der og regne ut? EDIT:Leste ikke at han skulle logge. Endret 17. februar 2009 av Ekko Lenke til kommentar
Timster Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg tenkte ikke på en slik måler som alle har inne i sikringskapet, men en skjerm som viser bruk i øyeblikket og som kan logge hvor mye husstanden har brukt i døgnet/uka Man må nok ha elektriker til å montere det, men ikke for å lese av. Vi skal gjøre det ganske ofte, bare ta en ta en titt på den når vman er interresert i å se strømforbruket Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Selvgjort er velgjort Lenke til kommentar
sirius Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg fant noe her: http://www.ctm.no/index.php?option=com_con...&Itemid=233 Lenke til kommentar
Timster Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Selvgjort er velgjort Moro forslag, men jeg foretrekker at det ikke ser slik ut inni sikringsskapet^^ Lenke til kommentar
Timster Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg fant noe her: http://www.ctm.no/index.php?option=com_con...&Itemid=233 Eyy, jeg hadde fått et bilde av et av ham, som han hadde sett. Og det var akkurat det, virket fint det der, men jeg så ikke om det viste watt bruk i øyeblikket, la du merke til det? og så så jeg ikke hvor man kunne få tak i dette, noen forslag? Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Du kan kjøpe det på Nettbutikken deres, eller hos enkelte elektrikkere, Bare gi dem el-nummeret som stod i pdf-dokumentet.. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) noen som vet om noen billigere enn den der? 5000 spenn er litt drøyt.... og at måleren jeg har er en gammel type, ikke noe s0 utgang eller puls-blinking.... får man ikke tak i de gode gamle analoge lenger? m/ måletrafo, og analogt display med en målepinne? Endret 8. mars 2009 av just-_-me Lenke til kommentar
sirius Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 noen som vet om noen billigere enn den der? 5000 spenn er litt drøyt.... og at måleren jeg har er en gammel type, ikke noe s0 utgang eller puls-blinking....får man ikke tak i de gode gamle analoge lenger? m/ måletrafo, og analogt display med en målepinne? Det gode gamle Geha analoge kjøkken wattmeteret er å få kjøpt enda. Du får det hos elektromateriell forhandlerne. f.eks www.elit.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå