ukjentbrukergitt Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 100 kr vil ikke engang dekke bensinpenger, en vanlig skikk er jo at pasasjerene står for bensinen, og føreren står for bilen Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Ja, om det kun er for passasjerene at turen finner sted. Om du derimot har egen hensikt å dra til det stedet, syns jeg 100 kr er riktig. Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Nei Oppkast, fører har jo adskillige utgifter med bilen. Det jeg kjenner til er vanlig er at passasjerer betaler bensin+bompenger/ferje, og så stiller fører med bil. Lenke til kommentar
Rick Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hver gang vi har kjørt tur så stiller bileieren med bil, også står passasjerene for bensin og eventuelle andre utgifter. Stort sett sånn som FB60 også gjør det.. Jeg ville delt bensinutgiftene på passasjerene også la det være med det.. Lenke til kommentar
OstePåPp Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Det å kreve mer enn bensinutgiftene er urimlig og gjerrig. Men det er mange som tar det forgitt at man sitter på gratis, og hvis man lar det fortsette slik noen ganger, blir de som oftest meget missfornøyd når du først krever penger. 100 kr hadde vært en rimlig sum. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Du skriver du fylte en gang for kr 420? Var det mye bompenger involvert? La de tre kompisene dine betale 150 spenn hver sånn at de grovt sett står for bensinen og du for bilen (dvs utgifter i det lengre løp). Er du dumsnill lar du de slippe unna med 100kr pr pers, men da var du den store taperen på turen. Lenke til kommentar
Vattekar Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Da må man isåfall ha gjort dem oppmerksomme på dette før turen starta, og ikke krevd det i ettertid. Jeg syns 100kr er akkurat passe. Å blande inn forsikringskostnader, veiavgift osv er bare tull, det er jo bare snakk om EN tur. jeg syns de skal komme til deg å si, hei her har du feks, 200 spenn for turen.. Vis de er gode buddies;) Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Når vi drar på planlagte turer, fyller jeg/sjåføren full tank før vi drar. Når vi kommer hjem fylles tanken opp. Så deler man bensinen på alle sjåfør/eier/pasasjer. Så runner man opp til nærmeste 50 lapp for å gjøre det enkelt samt slik at eier får litt ekstra. Blir som regel bare noen ubetydelige kroner. Sjåføren/eieren har jo da litt mer utgifter enn de andre, men har også gleden (slik vi ser det) av å få bruke sin bil og kjøre selv. Men dette er bare når det er planlat turer og skikkelige turer. Vanlig bilbruk/lengre råneturer osv og annet hverdags underholdning/morro betaler sjåføren selv. Unntaket er turer hjem fra byen, da er det vanlig hos oss og betale litt, vertfall innimellom. Men dette er ikke for å dekke bensin men mer som en takk for at du gidder å kjøre rundt på oss fulle folk når du er edru og sikkert heller kunne tenkt deg og ligge i senga de å sove no. Endret 26. februar 2009 av EldarH Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Da må man isåfall ha gjort dem oppmerksomme på dette før turen starta, og ikke krevd det i ettertid. Jeg syns 100kr er akkurat passe. Å blande inn forsikringskostnader, veiavgift osv er bare tull, det er jo bare snakk om EN tur. jeg syns de skal komme til deg å si, hei her har du feks, 200 spenn for turen.. Vis de er gode buddies;) den er jeg enig i!! men det gjorde de jo ikke. tok 150 jeg, selv om bare 1 har punga ut foreløpig... Lenke til kommentar
cErfik Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Når vi drar på planlagte turer, fyller jeg/sjåføren full tank før vi drar. Når vi kommer hjem fylles tanken opp. Så deler man bensinen på alle sjåfør/eier/pasasjer. Så runner man opp til nærmeste 50 lapp for å gjøre det enkelt samt slik at eier får litt ekstra. Blir som regel bare noen ubetydelige kroner.Sjåføren/eieren har jo da litt mer utgifter enn de andre, men har også gleden (slik vi ser det) av å få bruke sin bil og kjøre selv. Men dette er bare når det er planlat turer og skikkelige turer. Vanlig bilbruk/lengre råneturer osv og annet hverdags underholdning/morro betaler sjåføren selv. Unntaket er turer hjem fra byen, da er det vanlig hos oss og betale litt, vertfall innimellom. Men dette er ikke for å dekke bensin men mer som en takk for at du gidder å kjøre rundt på oss fulle folk når du er edru og sikkert heller kunne tenkt deg og ligge i senga de å sove no. Er sånn jeg alltid har gjort det. Jeg gir kanskje 50-100kr ekstra når det ikke er min bil bare sånn for og være grei. Må vi ta ferge betaler hver mann/dame for seg. Ser ikke helt vitsen med og ta betalt for dekkslitasje og forsikring osv. Blir minimal dekkslitasje om du bare kjører vanlig uansett. Lenke til kommentar
probin Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 300 kr per person! :O på 45 mil.. da er det billigere å ta taxi! Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 taxi? oh man det hadde blitt dyrt. koster jo 250 kr hver vei for tog, 199 hvis du er heldig. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Vi spleiser på bensin. Jeg synes det er smålig å ta betalt for andre utgifter som service, årsavgift mm. Slike småting går jo opp i opp, kalles vennetjenester. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Er det lengre turer så er det vanlig at sjåfør stiller opp med bil, mens passasjerene spleiser på bensin, bompenger og parkeringspenger og sånnt. Det er ikke gratis å ha bil, en tur på si 45 mil koster sjåføren like mye i bilutgifter som det koster passasjerene i bensin vil jeg påstå. Er det snakk om korte turer innenfor byen og sånn så syns jeg ikke man skal ta penger fra venner for sånnt. Altså sålenge vennene ikke kun utnytter deg hele tiden, men også er kamerat og kan gjøre tjenester i gjengjeld. Er det råning rundt i byen så er det ikke vanlig å ta penger for det . Kjører man helt ukjente på en lørdagskveld (også kalt pirattaxi) så tar man gjerne 200 kr for en liten 10 min tur. Endret 27. februar 2009 av ChrML Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 En liggetur? Isåfall kommer det ann på utseende, om du har vaska deg osv. 45 mil høres jo rimelig lenge ut, så jeg vil nok si 4-5000 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå