ukjentbrukergitt Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 jeg og non kompiser var ute å kjørte en tur i helga(4 av oss tilsammen), kjørte ca 45 mil. hva vil være rimelig å ta betalt av hver av dem? jeg så denne: http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=558283 på fredagen og foreslo røft 300 spenn i dag, er det for ille? hva ville dere tatt? jeg fyllte en gang, for 420 spenn ca. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) pleier som regel bare å spleise på bensin.. spørs litt egentlig.. som regel bytter vi bare på å kjøre og. Den sida du viser er jo ikke heeeeelt riktig da det kan være ganske relativt.. spørs jo helt hvordan bil det er, hvor gammel, bensin eller diesel osv osv. Endret 17. februar 2009 av Bushnell Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 ja det har du rett i, vi har som regel spleiset på bensin, men da betaler selvsagt fører/eier av bilen mer pga forsikring osv osv. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Dersom eier av bil kjører deler passasjerene på utgifter for drivstoff, parkering og bom. Dersom en annen enn eieren kjører kan jo denne få litt betalt i form av mindre utlegg til det nevnte. Bilens eier sørger tross alt for at man har en bil å kjøre med, og betaler for avgifter, forsikring, service etc. Var det 300,- fra hver av de tre? Tar man for mye for å få en god fortjeneste kan man fort bli upopulær. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 ja 300 for hver av dem, kan skjønne at de blir gretne på det da de vanligvis får sitte på gratis, noe som forsåvidt er dumt for da gjør jeg dem vant til å ikke betale. eller hva synes dere? Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 jeg syns 300 kr blir for mye. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 jeg syns 300 kr blir for mye. hva ville du tatt? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 150 kroner pr. snute maks, alt annet blir grådig. Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 ja 300 for hver av dem, kan skjønne at de blir gretne på det da de vanligvis får sitte på gratis, noe som forsåvidt er dumt for da gjør jeg dem vant til å ikke betale. eller hva synes dere? Ble du spurt om du kunne kjøre dem da? Eller tok dere bare en rånetur? Det blir jo litt forskjell det. Jeg ville ikke tatt 300 ,- av mine venner. Det kan være greit å ha noen tjenester tilgode å. Men jeg skjønner at du ikke vil betale alt selv..men 300? nei..det blir for mye tror jeg. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Artikkelen har et godt poeng: OBS! Vi sier det med en gang: Kanskje alle i baksetet må være siviløkonomer for at løsningen i denne artikkelen skal få applaus. Alle andre blir antagelig venneløse av innføre en slik betaling på kjøreturer. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 ja vi skulle alle til en kompis og jeg er eneste som har bil så da ble det sånn. tar som regel ikke betalt så lenge jeg skal samme vei, kjører jeg noen hjem o.l tar jeg gjerne det, da det blir ekstra unødig for meg, men alt er jo relativt. Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 ja vi skulle alle til en kompis og jeg er eneste som har bil så da ble det sånn. tar som regel ikke betalt så lenge jeg skal samme vei, kjører jeg noen hjem o.l tar jeg gjerne det, da det blir ekstra unødig for meg, men alt er jo relativt. Ja ok. Men ikke prøv å tjen noe på det. Det vil bare slå tilbake, prøv heller å spleise på bensin. Heh..sånn er det å være den eneste i flokken som har bil Mas mas mas. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hadde gått for at de "skylder" deg en tjeneste, og at dere i det lange løp har ca like store kostnader. Men vil du ta betalt synes jeg du skulle nøye deg med en hundrelapp fra hver. Jeg hadde definitivt ikke bedt om penger hvis det var mine venner. De får heller gi deg penger hvis de synes det er rett og rimelig. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 ja vi skulle alle til en kompis og jeg er eneste som har bil så da ble det sånn. tar som regel ikke betalt så lenge jeg skal samme vei, kjører jeg noen hjem o.l tar jeg gjerne det, da det blir ekstra unødig for meg, men alt er jo relativt. Ja ok. Men ikke prøv å tjen noe på det. Det vil bare slå tilbake, prøv heller å spleise på bensin. Heh..sånn er det å være den eneste i flokken som har bil Mas mas mas. hear ya! spesielt når det også alltid er jeg som må finne på ting for at det skal skje noe. men jaja. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Pleier alltid å spleise på bensinen, er egentlig ikke helt fair for sjåføren, men jeg klarer å leve med det. Er egentlig alt for snill =p Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg tok 300kr pr mann for en tur fra Karmøy til Svinesund t/r. Halvparten gikk i bommer:( Dette dekket turen nøyaktig. Dette er vel 1500km ca? Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg tok 300kr pr mann for en tur fra Karmøy til Svinesund t/r.Halvparten gikk i bommer:( Dette dekket turen nøyaktig. Dette er vel 1500km ca? det må jeg si du tok lite for, hvis det var 4 personer var det 1200 kr, såvidt til bensein bare, eller kommer jo ann på bilen da Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 det må jeg si du tok lite for, hvis det var 4 personer var det 1200 kr, såvidt til bensein bare, eller kommer jo ann på bilen da Betalte jeg også. Så det ble 1500,-. 1500 var samlet utgifter så det var derfor det ble 300,-. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hadde gått for at de "skylder" deg en tjeneste, og at dere i det lange løp har ca like store kostnader. Men vil du ta betalt synes jeg du skulle nøye deg med en hundrelapp fra hver. Jeg hadde definitivt ikke bedt om penger hvis det var mine venner. De får heller gi deg penger hvis de synes det er rett og rimelig. Det er jo vanlig folkeskikk å dele på utgiftene. Hvorfor skal en person sitte igjen med de store utgiftene, mens de andre nyter godt av denne personen stadig vekk? Jeg syns 200-250 er en grei pris. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Da må man isåfall ha gjort dem oppmerksomme på dette før turen starta, og ikke krevd det i ettertid. Jeg syns 100kr er akkurat passe. Å blande inn forsikringskostnader, veiavgift osv er bare tull, det er jo bare snakk om EN tur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå