PhiWo Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Har lagt merke til de siste dagene nå at skjermen blafrer litt. Når jeg ser på skrift f.eks, noe som krever at det er relativt skarpt, ser det ut som om de forflytter seg frem og tilbake en pixel eller noe. Har dratt ut og satt inn ledninger osv, men får samme problemet. Noen ideer? Vil gjerne unngå synskader i nær fremtid pga f'cka skjerm.. x) Skjermen er en LG L194WT, om det hjelper. Har integrert skjermkort, så er ikke akkurat noe vidunder-pc det er snakk om. (Heller ikke skjermen, antar jeg, men kosta meg en tusing eller noe) Lenke til kommentar
PerB Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hvilken oppløsning benytter du (fra spek.: maks 1440 x 900)? Og hvilken kabeltype (DVI-D/VGA)? Lenke til kommentar
PhiWo Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 1280x768 med 60 Hertz. Kabeltype har jeg ikke noe greie på, men tror det er VGA etter et kjapt google-søk. (Den har tre rader og er relativt kort i bredde) Forresten, skjermen klarer 1440x900, men ikke skjermkortet. Og problemet er ikke konstant, men relativt ofte. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 VGA: blå bred kontakt. DVI : hvit bred kontakt. hvilken er det du har ? hvis skjermens oppløsning er 1440x900 men ikke skjermkortet så må du halvere oppløsningen i forhold til skjermen. f.eks 770x450. bilde blir grovere men forholdet blir mest mulig riktig. Lenke til kommentar
PhiWo Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Ehh.. Den er blå? Hvis å halvere oppløsninga er eneste alternativet, er det jo nærmest like irriterende å ha så enooormt stort bilde på skjermen. Uuh, noen flere gode ideer? x) Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 sikker på at du ikke finner en oppløsning som passer ? hvis jeg ikke tar veldig feil så virker det som om det er widescren skjerm du har. får du til 770X900 ? hvis du har råd og muligheter så kan et "nytt" skjermkort hjelpe på oppløsningen. man kobler ut det integrerte og bruker det nye i stedet Lenke til kommentar
PhiWo Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Ja, er sikker.. Eneste som går ann er 1280x768, 1024x768 og 800x600. Og ja, er widescreen. Ved å ordne med innstilningene på skjermen (altså, knappene som er på skjermen fysisk), virker det som det er verst når jeg har på lavere lys på skjermen. Med fult lys er det sjeldent jeg ser det. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 det skal finnes ett program som gjør at du kan bruke litt uvanlig oppløsninger. det var diskuter i en del poster for en god stund siden. nå har jeg ikke klart å finne disse postene eller hva programmet heter . Lenke til kommentar
PhiWo Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Ok takker, skal lete litt etter program for det også.. Etter mer surring etter hva som er grunnen, og en tur inn i Paint, fant jeg ut at skjermen har kjempeproblemer med grønt og blått samtidig. (F.eks stort blått bilde som jeg maler over til grønt i Paint.. Eller f.eks myminicity hvor bakgrunnen er knall blå.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå