Gå til innhold

[Løst]Er denne båten fin for en 14/15 åring? :hmm:


Anbefalte innlegg

Hei jeg har sett en del på båter og lurer hvem som passer meg best (er 14år). Kan du komme med argumenter om hvilken jeg skal kjøpe, og hvem du syns jeg ikke burde kjøpe. Og om jeg kan prute og slikt. Har tenkt til å bruke mellom 1-15000 på båt+motor :D

 

NB: JEG SKAL HA RATT PÅ BÅTEN!

 

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16356416 (Terhi Micro Fun 2005 m/ defekter)

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16349032 (Mariner 1960)

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...ll&tot=null (With og Zodiac . Men hvis det blir den kommer jeg tilm å kjøpe den uten motor)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av disse 3 hadde jeg gått for with'en.

 

Jeg skriver min begrunnelse,s å får andre mene det de vil:

 

Første båten høres ut som et opppussingsprosjekt. Dessuten er det greit å ha den registrert og evt tyveriforsikret.

 

Andre båten likte jeg ikke utseende på. Dessuten begrenser du bruksområdet noe. Gammel var den og selv om den jo så velholdt ut. Men skal du ha deg en ren cruise-båt kan den vel være et alternativ. Var med motor og, men synes det stod litt lite info om motoren.

 

Withen så ikke så dum ut.

 

Zodiacen (vet ikke om du egentlig vurderer denne) kan jo være en gøy sak, men i forhold til withen blir den for lite båt. Desuten har nok ikke den rattstyring.

 

Jeg har ikke tatt hensyn til priser

Lenke til kommentar
Av disse 3 hadde jeg gått for with'en.

 

Jeg skriver min begrunnelse,s å får andre mene det de vil:

 

Første båten høres ut som et opppussingsprosjekt. Dessuten er det greit å ha den registrert og evt tyveriforsikret.

 

Andre båten likte jeg ikke utseende på. Dessuten begrenser du bruksområdet noe. Gammel var den og selv om den jo så velholdt ut. Men skal du ha deg en ren cruise-båt kan den vel være et alternativ. Var med motor og, men synes det stod litt lite info om motoren.

 

Withen så ikke så dum ut.

 

Zodiacen (vet ikke om du egentlig vurderer denne) kan jo være en gøy sak, men i forhold til withen blir den for lite båt. Desuten har nok ikke den rattstyring.

 

Jeg har ikke tatt hensyn til priser

 

 

Takk for meningen, nei jeg vurderte ikke zodiacen :D

Lenke til kommentar

Hei.

 

Ser du er ny på forumet her, og da er det ikke alltid like lett å starte et nytt emne.

 

Hvis du ser igjennom andre tråder hvor folk spør om det samme, får du gjerne noen ideér på hva mer du kan se etter.

 

Jeg kunne gjerne tenkt meg litt mer info.

- HK

- årsmodell

- farge?

- sitteplasser

- selvlensing?

 

Det er også mye mer du kan si, og da blir det mye lettere for oss å hjelpe :)

 

Lykke til med båtkjøp!

Lenke til kommentar
Hei.

 

Ser du er ny på forumet her, og da er det ikke alltid like lett å starte et nytt emne.

 

Hvis du ser igjennom andre tråder hvor folk spør om det samme, får du gjerne noen ideér på hva mer du kan se etter.

 

Jeg kunne gjerne tenkt meg litt mer info.

- HK

- årsmodell

- farge?

- sitteplasser

- selvlensing?

 

Det er også mye mer du kan si, og da blir det mye lettere for oss å hjelpe :)

 

Lykke til med båtkjøp!

 

Ok, nei jeg har en hytte i Sverige og jeg har hørt at man kan ha større motor der enn det man kan i Norge,fordi jeg er under 16. Men sånn 9,9-15hk er bra. Årsmodell og farge er ikke så nøye. Det burde jo være plass til en 4 pers hvertfall da. Selvlensing er heller ikke så nøye :D

Lenke til kommentar
Bare en tanke.

 

Hva med å kjøpe båten i Sverige? Jeg er ikke sikker, men med det norske avgiftsnivået osv ville jeg tro at det var rimeligere. Dessuten er vel kronekursen grei mot svenske kroner for tiden.

 

Ja det kunne jo vært greit :D, men vet noen om noen svenske bruktmarkeder som finn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...