HKRoed Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hei! Har satt opp en Squeezebox hjemme hos en kamerat. Huset hans er tilnærmet en bunkers, og spilleren hakker og buffrer hele tiden. Hvordan kan jeg løse dette enklest mulig uten å flytte routeren? Kan jeg feks sette opp en repeater? Isåfall, hvilken?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Høres ut som om kameraten din får så dårlige signaler fra routeren at den kveler båndbredden for å fortsette å ha signal i det hele tatt. Dårlige signaler kan man løse på flere måter, men å løse det med en repeater i dette tilfellet høres ikke smart ut. For hvert "hopp" man tar halverer nemlig båndbredden seg. Det beste er nok å flytte routeren eller kable mellom routeren og til et nytt aksesspunkt som vil gi boksen bedre signal. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Jaha. Da er vel kanskje ikke det så lurt. Hva med en ny antenne?? Han har en D-Link DGL-4300... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jaha. Da er vel kanskje ikke det så lurt.Hva med en ny antenne?? Han har en D-Link DGL-4300... Forferdelig vanskelig å si. Dette er slikt man må se før man kan si noe om det. Dere kan selvfølgelig prøve med en kraftigere antenne, men det er ikke sikkert det blir bedre. Jeg ser f.eks. at routeren kun har en antenne som ikke akkurat er gunstig. Kraftigere antenner sender signalet lengre og kan ta imot svakere signaler, men dekningen kan blå dårligere andre steder enn "rett ut" fra antenna. Utfallsvinkelen til signalene fra en antenne minker samtidig som styrken øker. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Ja, routeren er ett par år gammel. Annbefaling til evt ny router da? Som skrevet, huset er som en bunkers.... Endret 18. februar 2009 av SpritHansi Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Idag testet jeg med min router, en D-Link DIR-655. Det fungerte mye bedre. I tillegg tredde jeg en Pringelsboks over 2 av antennene :-) Men siden han nå skal oppgradere routeren, så ønsket han kanskje en som hadde enda bedre sendestyrke enn Dir-655. Hva kan anbefales her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå