Abba91 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Sliter litt med varme i pc'n så jeg tenkte jeg kunne drille mange høl i toppen av kabinnettet slik at jeg får en slags grill, også feste en stock Intel cooler vifte som jeg ikke bruker. Har en vifte som blåser inn foran i kabinettet og en i døra, også har jeg en 120 mm bak som blåser ut. Vil dette funke? med tanke på luftstrøm ogsånn? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Bedre om du driller hull og fester vanlige vifter der Kjøp griller og, så ser det pent ut Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Bedre om du driller hull og fester vanlige vifter der Kjøp griller og, så ser det pent ut Er enig i at det lønner seg å bruke en vanlig kabinett vifte. Det å ha hull i toppen av kabinettet er en god løsning fordi varme alltid stiger opp. Så er ikke sikkert du trenger vifte engang. (Husk at eventuell vifte her må blåse ut for å ha ønsket funksjon) Men pass på kaffe koppen, brus og lignende... Når du skall drille hull i kabinettet så anbefaler jeg deg å dekke arbeids området med maskerings tape. Da blir hullene finere. Blir ikke revet opp av metall spon. Og du kan merke hull plasering på tapen. Lykke til. Lenke til kommentar
Abba91 Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Greia er at jeg har en Intel kjøler som jeg ikke bruker, men lønner det seg ikke å ha den der da? Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Greia er at jeg har en Intel kjøler som jeg ikke bruker, men lønner det seg ikke å ha den der da? Hva slags kabinett er det da? Har like mye å si at luft strømmen er riktig i kabinettet. Blåser viftene du har montert tidligre riktig vei? Er ofte mye å hente ved å ha det ryddig innvendig. Samle kabler og slikt. Typen kjølepasta som er brukt har også mye å si. Lenke til kommentar
Abba91 Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Har dette kabinettet, alle viftene blåser riktig vei og jeg skal sette på litt OCZ Freeze idag. Tror jeg bare driller de høla og lar det være med det Endret 19. februar 2009 av Abba91 Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Har dette kabinettet, alle viftene blåser riktig vei og jeg skal sette på litt OCZ Freeze idag. Tror jeg bare driller de høla og lar det være med det Er nok ett fornuftig val av deg. Om du borrer innenfor målene til en vifte. (80mm i diameter for 8cm osv) Så har du mulighet til å forandre på dette senere. Om du har lyst til å ha en billig og enkel vifte grill. Så skjær ut gitteret fra ett gammelt pc kabinett. De fleste Pentium 3 og nyere hadde dette bak på kabinettet. Og noen i side døra. (Se bilde) Med litt spray lakk så blir det en fin vifte grill. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå