Gå til innhold

ditt livssyn? få og gi tilbakemelding.

Anbefalte innlegg

Ett slags bevis for at det er noe som helst hold i bibelen, at det ble skrevet at en frelser skulle komme og at jesus var på jorden er ett salgs bevis, eller noe som styrker troen min på at han eksisterte..

Hørt om selvoppfyllende profetier? De som skrev NT hadde lest GT, og da var det en smal sak å skrive noe som oppfylte profetiene.

Evilbibel er mye gamletestamentet som er plukket rett ut av en tekst som får en helt annen betydning enn når man leser hele stykke i en sammeheng..

Kan du gi et eksempel på et ondt bibelvers som blir godt når det er satt i sammenheng? Du kan vel kanskje like godt innrømme at du er pac-kristen?

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På engelsk heter det "pick and choose-Christian" eller PAC Christian. Dvs en kristen som ikke tror på hele Bibelen, men plukker ut det han liker og stryker ut det som ikke passer.

Du har en fin en i signaturen min.

Denne typen for kristendom og relgion generelt er meget utbredt, faktisk har jeg enda til gode å møte en som ikke er PAC relgiøs. Standaren er å kutte ut det som ikke passer med vitenskapen f eks erstatte skapelsen med Big bang, tilpasse pi = 3.14... istedenfor 3.0 som står i bibelen osv osv, kutte ut det som blir for upassende for vårt samfunn f eks steine folk, de eldre lovene osv, men gjerne beholde ting som er mer egnet for deres situasjon sånn alla "jeg kommer til himmelen jippi"

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

- Tror på at det gode i verden, ikke er skapt av seg selv!

- Tror på at de som tror at det som ikke kan forklares, ikke eksisterer - går på enda en smell!

- Jeg tror ikke kjærligheten har skapt seg selv

Angående Pac-kristne...

Er det feil å ikke ta alt bokstavelig?

Enten blir religiøse kritisert for å ta alt bokstavelig, eller så blir man kritisert for å tro, uten å ta alt bokstavelig!

Lenke til kommentar
Er det feil å ikke ta alt bokstavelig?

Det er feil uansett.

Ja, jeg forventet meg et slikt svar.

Ironisk hvordan kristne blir kritisert for å ta alt bokstavelig OG for å ikke ta alt bokstavelig!

Jeg gjentar; er det feil å ikke ta alt bokstavelig?

Lenke til kommentar
Tror de på all vitenskap f.eks men velger og tro at det finnes en Gud også?

Gudetroen deres er uansett ikke rasjonell, med mindre du har en litt rar definisjon av gudsbegrepet.

Jo, det er feil. Jeg har imidlertid stor respekt for kristne som ikke tror på det som står i Bibelen.

Hva er feil?

Å tro på alt i Bibelen.

Lenke til kommentar
Tror de på all vitenskap f.eks men velger og tro at det finnes en Gud også?

Gudetroen deres er uansett ikke rasjonell, med mindre du har en litt rar definisjon av gudsbegrepet.

Jo, det er feil. Jeg har imidlertid stor respekt for kristne som ikke tror på det som står i Bibelen.

Hva er feil?

Å tro på alt i Bibelen.

Men det jeg spurte om var; "er det feil å ikke ta alt bokstavelig", ergo å ikke tro på alt i Bibelen...

Lenke til kommentar

mitt livssyn?

jeg vet ikke. det oppsummerer de fleste av mine tanker om livet, universet & andre spørsmål. dog jeg liker å late som jeg vet noe, så vet jeg at det jeg tror jeg vet som regel er feil. mine tanker og meninger forandrer seg fra dag til dag. den jeg er i dag er det ikke sikkert at jeg er i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...