Tannpirkeren Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Hallo.... Jeg har problemer med å finne ut hvordan man endrer skjermoppløsningen i linux. Hvor er "utforsker" i linux? (der du finner C: D: E: osv....) Håper på svar :smile: . Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Når det gjelder oppløsningen kan jeg ikke svare, siden jeg regner med du ønsker å gjøre det med GUI ikke tekstfiler... Når det gjelder "utforsker"... Vel, jeg pleier å bruke et shell jeg, det jeg egentlig mente med denne posten var å si at du rett og slett ikke sier ting som "C:" når du snakker Linux, alt ligger under /, en løsning som faktisk er fornuftig, i motsettning til Windows' løsning. Uansett så anbefaller jeg deg å lese litt howtos og faq's på mandrake sine hjemmesider, og jeg antar du har en "My home" eller noe sånt på mandrake desktoppen din eller "start menyen". Forresten er X no hærk :razz: Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Det ligger kanskje noe sånt som "Mandrake Control Center" eller no sånt på den desktop-lignende greia? Der kan du skifte endel innstillinger... (Det smarteste hadde vel vært å velge innstillinger når du innstallerte?) For å få sånne Utforsker-greier, kan du vel kanskje finne no på "startmenyen"... Kongueror (eller.no) er sånt program, trur jeg... Dine Windows-partisjoner & CD-Rom's og crap ligger vel under katalog-saken "/mnt"? Linux-newbies 4evva! X rocker endel, da... Lenke til kommentar
Danny Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 før du bruker linux ville jeg heller anbefalt du leser en bok om linux,kanskje linux for dummies? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Mandrake er da bra enkelt? Ligger med masse lesestoff på CD'en, om det skulle være nødvendig... Lenke til kommentar
_Nitro_ Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Du endrer oppløsningen ved hjelp av: xf86config . Lenke til kommentar
Flipflap Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Trykk ctrl+alt+ + for å øke oppløsning ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå