alec09 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hei Jeg har en par år gammel asus F3T laptop. Den har plutselig funnet ut at skjermen ikke skal slå seg på når jeg starter opp maskinen. Det skjedde for 2 dager siden at problemmet kom. Jeg åpnet under og blåste vekk litt støv og greier fra GPU vifta (tror jeg), tok også litt rundt der å så. Når jeg da skrudde den sammen igjen funka den som smør på skiva. Men etter en reboot kom akkurat samme problemmet. Får ikke opp noe skjermbilde. Ikke engang noen bootscreen eller oppstart, rett og slett ingenting. Pcen starter opp og vifta går og alt men det skjer rett og slett ingenting. Får heller ikke noe bilde hvis jeg kobler den til en annen skjerm. Har ikke tuklet så mye med den eller innmaten siden jeg har heller laber peiling på bærbare pcer. Noen som har noen tanker om hva som kan være problemmet? Og hva jeg kan gjøre? Eventuelt hvordan jeg kan gå frem for å feilsøke? Har en del familiebilder og filmer som ikke jeg klarte å ta backup av grunnet manglende ekstern HD plass. MvH alec09 Lenke til kommentar
VTW Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Selv tror jeg jeg ville prøvd å koble den bærbare til en annen skjerm og sett om det fungerte. Om det fungerte ville jeg prøvd å fikset det, kanskje avinstallere skjermen i enhetsbehandlinger eller... prøvd noe annet Om det ikke funker med en annen skjerm så er det trolig skjermkortet det er noe galt med, og da ville jeg bare sendt den inn til reparasjon. Evt. tatt ut harddisken og satt den inn i en annen maskin for å ta back-up først. Samme gjelder om det funker med en annen skjerm og du ikke finner ut av det selv. Også mulig du kunne resatt BIOSen, men det vet jeg ikke hvordan man gjør på bærbare Lenke til kommentar
alec09 Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Som sagt så fikk jeg ikke noe bilde ved å koble den til en annen skjerm. Har selv ingen anelse på hvordan jeg resetter BIOSen på laptoper. Skal fikle litt mer så kanskje jeg finner ut noe, blir vel innkjøp av ny uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå