hoddevik Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hei.. Jeg har laget en gruppe med kontakter som for det meste består av andre firma. Mitt spm. er følgende : Om jeg skal sende en(altså den samme)e-post til alle i denne gruppen, hvordan kan jeg få e-posten til å fremtså som personlig(slik at det ikke står en heeeel liste med andre kontakter der)? Om dere ikkje skjønner, kan jeg gjerne forklare nærmere. Håper på hjelp! Lenke til kommentar
martsK Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hvis du vil sende til flere personer, men ikke vise hvilke andre personer du sender til, må du bruke "Blindkopi" feltet Bruk av Blindkopi ved sending av e-postHva er blindkopi Blindkopi, skjult kopi eller BCC (Blind Carbon Copy) er en måte å sende e-post uten at mottakeren(e) ser hvilke adresser e-posten er sendt til. Mottakereadresser i blindkopi-feltet vil motta e-posten, men vil ikke vises til de som mottar e-posten. Hvis alle mottakeradressene er skrevet i blindkopi-feltet vil til-feltet i e-posten vise "undisclosed-recipients" for de som mottar e-posten. Bruk av blindkopi er en måte for å unngå spredning av e-postadresser. Hvis man sender en e-post til flere mottakeradresser ved bruk av til-feltet og/eller kopi-feltet vil alle som mottar e-posten kunne se de andre mottakeradressene som e-posten ble sendt til, noe som til tider vil være å foretrekke. Er det derimot ingen spesiell grunn for at mottakerne skal kunne se hvilke andre adresser e-posten ble sendt til, er blindkopi en måte å unngå dette på Du kan også lese mere her ang. Blindkopi og bruken av blindkopi Lenke til kommentar
Justin_Sane Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Stemmer det, BCC is the way to go. Skulle vært mulig å hatt en "mask as answer" knapp. Lenke til kommentar
Justin_Sane Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Siden Bendtner fikk så mye pryl i går så må jeg legge til dette: On the newspaper reports indicating his claims for a starting role ahead of both Emmanuel Adebayor and Robin Van Persie, Bendtner stressed: "What is said in the newspaper is not true. I do not read this. I just want to play, and do well. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hvis du sender som BCC vil ikke mottakers adresse stå i Til-feltet. Dette trigger enkelte spamfiltre og e-posten fremstår ikke som personlig. Det beste er å bruke et tekstbehandlingsprogram (Word for dere antakelig) til å skrive e-posten og deretter flette utskrift til e-post. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Neeeeeei! Kun utdaterte antispam reagerer på at mottaker står som BCC. Og aldri la Word generere en epost, med mindre du ikke bryr deg om mottakeren faktisk gidder å lese eposten. I så fall trenger du ikke sende eposten Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Det er i så fall nytt for meg, og selv om du har rett er det nok mange som fortsatt blir rammet av dette. Når det gjelder Word og problemet med e-posten bør du spesifisere hva du mener problemet er. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 winmail.dat er vel et brukbart stikkord? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Det er et Outlook-problem og ikke et Word-problem. For at det skal bli et problem i det hele tatt må du gjøre flere innstillinger i Outlook (sette standard format til Rik Tekst og slå av konvertering til HTML for eksterne mottakere). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå