Gå til innhold

Canal Digital og valg av ruter - hjelp?!

Anbefalte innlegg

Hei!

Har pr i dag Canal Digital Mini i veggkontakten (grunnpakke i borettslag). Har nettopp sagt opp Telenor ADSL, og skal nå gå over til internett via kabel på heltid.

Vurderer å bestille Mega eller Maxi, men først vil jeg få oppsettet til å fungere. Kabel rett fra Thompson modemet fungerer fint, så vi har nett, men vi har jo flere PC'er så her trengs en trådløs ruter.

Fra Telenor sitter vi igjen med et Speedtouch 780 WLT multimodem. Så mitt første spørsmål er:

- er det mulig å bruke Speedtouch 780 WLT sammen med modemet fra Canal Digital? Har lest noe om å koble modemet til 780'en via ethernetport? Prøvd dette, men fant aldri noe nett ifølge 780'en. Må vel trikse litt i menyen til ruter antar jeg. Folk har i alle fall fått det til å fungere. Kan noen å så fall forklare meg med enkle steg hva som skal gjøres med hver enkelt boks?

Hvis dette ikke går, så vil jeg gjerne vite hva slags trådløs ruter som fungerer med et CD oppsett.

Krav:

- takle 20 Mbit opp/5 Mbit ned uten problemer.

- takle 3 PC'er smertefritt

- god trådløs ytelse, ingen PC'er blir kabler så denne er viktig.

- være kompitabel med det meste av trådløskort.

- koste rundt 700-800 kroner

Vurderer eventuelt denne: http://datakjeden.no/trondheim/PartDetail....1001684;c:36180

På forhånd takk for hjelpen! :)

mvh Jo V.

Endret av jovaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...