jovaa Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Hei! Har pr i dag Canal Digital Mini i veggkontakten (grunnpakke i borettslag). Har nettopp sagt opp Telenor ADSL, og skal nå gå over til internett via kabel på heltid. Vurderer å bestille Mega eller Maxi, men først vil jeg få oppsettet til å fungere. Kabel rett fra Thompson modemet fungerer fint, så vi har nett, men vi har jo flere PC'er så her trengs en trådløs ruter. Fra Telenor sitter vi igjen med et Speedtouch 780 WLT multimodem. Så mitt første spørsmål er: - er det mulig å bruke Speedtouch 780 WLT sammen med modemet fra Canal Digital? Har lest noe om å koble modemet til 780'en via ethernetport? Prøvd dette, men fant aldri noe nett ifølge 780'en. Må vel trikse litt i menyen til ruter antar jeg. Folk har i alle fall fått det til å fungere. Kan noen å så fall forklare meg med enkle steg hva som skal gjøres med hver enkelt boks? Hvis dette ikke går, så vil jeg gjerne vite hva slags trådløs ruter som fungerer med et CD oppsett. Krav: - takle 20 Mbit opp/5 Mbit ned uten problemer. - takle 3 PC'er smertefritt - god trådløs ytelse, ingen PC'er blir kabler så denne er viktig. - være kompitabel med det meste av trådløskort. - koste rundt 700-800 kroner Vurderer eventuelt denne: http://datakjeden.no/trondheim/PartDetail....1001684;c:36180 På forhånd takk for hjelpen! mvh Jo V. Endret 17. februar 2009 av jovaa Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Du har funnet en bra router. Jeg har den selv og den fungerer problemfritt. DKT-410 er et kit med DIR-635 + trådløsdongle: http://www.computercity.no/index.aspx?identifier=NO19234 Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Ser at 655 selges på Elkjøp for 799,- så tror jeg går for den. Ser ut som at det er trasig å få 780WLT oppe å gå sammen med CD... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå