Stian8254 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Eg har hatt ein del problemer med støv i viftene mine på M1710, då maskinen har gått varm og hostet og harket. Det fyrste eg prøvde å gjere var å blåse bak på viftene eit par gonger og då såg det ut til å bli betre. Så vart det verre igjen etter ei stund og eg prøvde eit tips med å bruke støvsuger over viftene. Men den feilen eg noko gjorde var å bruke støvsugeren heilt opp mot viftene. Eg hadde ikkje åpna den eller noko, berre rett mot gitteret som holdt viftene. Etter det begynte eg å merke at det var berre den eine vifta som gjekk rundt. Er det nokon som har noko eg kan gjere for å fikse det? Vil det vere vits i å kjøpe ein notebook cooler ala denne: http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2162753 Eller må eg rett og slett åpne bærbaren min? P.S: det funker fint å se film eller serier, men pcen er veldig treig når det gjelder å surfe å spille. Seier seg kanskje sjølv! Takk på forhånd Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hvis du har igjen garanti på den hadde jeg ringt Dell XPS support. Lenke til kommentar
Stian8254 Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Hvis du har igjen garanti på den hadde jeg ringt Dell XPS support. Den gikk ut i fjor sommer, så det er ikkje mykje vits i å gjere. Men den finnes instruksjoner til å åpne maskinen på dell sine hjemmesider. Så eg tror eg skal ta å gjere det! Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Dette er vel en reklamasjon, en slik vifte skal da vare lengre enn 1 år. Men du må vel selv dekke kostnadene med å sende inn maskinen. Så spørs om det ikke er enklere, raskere og billigere å kjøpe en ny vifte på ebay eller lignende og sette den i selv. Lenke til kommentar
Stian8254 Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Dette er vel en reklamasjon, en slik vifte skal da vare lengre enn 1 år. Men du må vel selv dekke kostnadene med å sende inn maskinen. Så spørs om det ikke er enklere, raskere og billigere å kjøpe en ny vifte på ebay eller lignende og sette den i selv. Ja det hadde sikkert ikkje vert så dumt. Tror faktisk vifta slutte å gå før eg prøvde med støvsuger. Må bare finne ut hvilken vifte eg skal kjøpe! Men det er ingen som vil anbefale den notebook cooler istadenfor, eller er det berre ein midlertidig løysing? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Sånn til en annen gang - kjøp aldri enn Dell Gaming XPS uten 3 år på stedet garanti. Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Send dem en mail og si du vil reklamere. Du trenger ikke garanti for å få byttet noe som etter lov skal holde i 5 år. Viftene kan jeg ikke skjønne annet enn at dekkes av reklamasjonsrett på 5 år. Lenke til kommentar
Stian8254 Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Nå kjøpte eg sånn Zalman Notebook cooler og det har funka greit, men det er som sagt ingen løysing. Nå viser det seg ut i frå eit program at den vifta eg ikkje trudde funka, går rundt likevel. Men det er definitivt vifter som ikkje funker skikkeleg sidan det blir varmt. Men det rare er at programmet viser at prosessoren brukes maksimalt når eg streamer eller spiller. Viftene går rundt, men det verker ikkje som maskina er spesielt varm. Så eg trur eg skal åpne maskina sjekke om det sitter for mye støv på eller liknende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå