kristoff3r Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hei. Jeg har planer om og sette sammen en dedikert server som skal kjøre SQL database til Mamut Business Software. Dette er en forholdsvis stor database (ca 20 tusen kunder og 50 tusen fakturaer). Mitt spørsmål blir da om noen har noen forslag til servere? Ønsker forholdsvis W2k3 Server elller W2k8 Server plattform, men dersom noen mener at dette skal gå greit på et gratis os kan det gjerne kjøre det også. Mine alternativer er enten og sette sammen en maskin selv, og kjøpe OS vedsiden av. Kjøpe en serverløsning inkl os fra feks netshop eller komplett, eller evt kjøpe en løsning fra f.eks dell eller ibm inkl OS. Håper på noen tilbakemeldinger. Beklager litt dårlige bekrivelse, men har litt smådårlig tid her nå. Dersom det er noen som lurer på noe, så skal jeg prøve og svare på dette så fort som mulig. På forhånd takk! Kristoff3r Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Kjøpe en ferdig løsning fra en velkjent leverandør, med serviceavtale, er nok det beste alternativet for et bedriftskritisk system som dette. Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Siden dei kjører MS SQL 2005 så ville jeg handlet en quad med 8 gig (eller mer ram) fra HP, Dell, IBM, Supermicro el.l. og passe på å få med 64 bits os. Du trenger gjerne også MS SQL lisens ? Da er det greit med quad el. 6 core siden dei tar betalt pr fysisk cpu (gjorde det før i hvertfall). Men ikke spar på HW, kosten der kommer uansett på godt under 30k så er ikke den store kostnaden sammenlignet med lisenser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå