Gå til innhold

hvordan bli medlem i skyterklubb?

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke sikker, det er vel forskjell på å skyte på sin private eiendom(hytte) og så spre blykuler rundt i naturen på jakt osv.

Loven er helt teit, det er greit nok å forby brukt av blyhagel til jakt(selv om mange mener også dette er teit) men loven forbøy ALLE typer blyhagel, med andre ord, det er ikke mulig eller lov å kjøpe haglepatroner med bly i i norge.

En av de mange problemene med dette er at folk skyter med antikke hagler som bruker svartkrutt og bly hagel, disse haglene tåler rett og slett ikke stål hagel, da de river opp og ødlegger løpet på de game haglene, dette påvirker folk som driver med cowboy action shooting

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er også regler for ammo, for eks maks 9mm inne, kun bly inne osv.

Det kommer ann på banen. Noen baner tillater bly inne og andre ikke. Ofte er det slik at bly ikke lov inne da luftanlegget ikke makter å suge ut blyet fra luften. Ute har man selvfølgelig ikke det problemet.

men loven forbøy ALLE typer blyhagel, med andre ord, det er ikke mulig eller lov å kjøpe haglepatroner med bly i i norge.

En av de mange problemene med dette er at folk skyter med antikke hagler som bruker svartkrutt og bly hagel, disse haglene tåler rett og slett ikke stål hagel, da de river opp og ødlegger løpet på de game haglene, dette påvirker folk som driver med cowboy action shooting

Slug er fremdeles lov.

CAS-folka har disp til å skyte bly og det har noen andre også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

når tråden først er i gang så tenkte jeg på noe etter å ha sett bowling for columbine, sjekker de om man er mentalt syk når man skal ha våpen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

War:

jeg tok nylig sikkerhetskurset ved TPK. uansett, er det kun mandager som er nybegynner skyting? stod på hjemmesiden at det var på tirsdager også,men da jeg møtte opp var det stengte dører og null liv der. drop-in skytingen på onsdager, kan nybegynnere få skyte da eller er det kun for de viderekommende?

mandager kan jeg ikke uansett pga forelesninger osv.

på forhånd takk mvh SLIguy/fersk pistolskytter

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Nå ble jeg kastet ut av mandager pga nye kurs for flere år siden

Kan du ikke på mandager må du avtale med de som skyter på andre dager.

Det var onsdag kl 6 før osv, det er helt random etter hvem som kan/møter opp.

Det må være en fra TPK der så han kan låse opp pistolene.

Egentlig skal man skyte på treningene og fylle ut permen, så kan man møte opp andre dager etter avtale (vet ikke hvilke nå) og skyte på den måten til man kjøper egen pistol. Deretter får man eget kort og kommer når som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...