Gå til innhold

Ønsker å oppgradere til 8Gb ram

gamern1337

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjekk på produsentens hjemmeside om hovedkortet støtter 8gb ram.

Det gjorde mitt p5k.

Så er det bare å sette inn det.

Regner med at du har 64bit OS.

Hva hvis de er "dual channel" kan jeg fortsatt oppgradere?

Hva betyr det?

Takk for svar, ja jeg har 64 bit Vista OS dessverre...og 4 slots og hovedkortet støtter 8 Gb

Det jeg mener med dual channel er siden det er et 2x2048 set om det hadde noe å si, noen steder har jeg sett de selge 3x2048 eks og de kommer i en egen pakning sammen, at man må kjøpe et "sett" sammen for å få det til.

Det er bare mine dårlige datakunnskaper... ønsker derfor å få avklaring før jeg kjøper

Lenke til kommentar

64-bit os er kjempebra. Det du trenger for å dra nytte av rammen.

Dual er i sockentene dine, bare sett inn 4 brikker du så kjører 2 og 2 dual. De blir ikke testet hos fabrikk uansett kommer bare ( i bestefall)fra samme produksjonsuke .

Regn med noe ustabiliteter med 8 gb ram, da må du gå inn i bios og sette volten på brikkene litt opp om Auto stiller dem litt for lavt og ofte må du øke volten på northbridge litt.

Ikke kjøp 3kit med 1,65v ram men samme som du allerede har nå dvs 1,9-2,2 eller hva det er.

Det du linket til om det er det samme du har fra før.

3kit som du kjøper 1-2 av for 6-12gb er som du ser under beregnet på x58 hovedkortene og har en teoretisk maksvolt på 1,65v.

Endret av War
Lenke til kommentar
Sjekk på produsentens hjemmeside om hovedkortet støtter 8gb ram.

Det gjorde mitt p5k.

Så er det bare å sette inn det.

Regner med at du har 64bit OS.

Hva hvis de er "dual channel" kan jeg fortsatt oppgradere?

Hva betyr det?

Takk for svar, ja jeg har 64 bit Vista OS dessverre...og 4 slots og hovedkortet støtter 8 Gb

Det jeg mener med dual channel er siden det er et 2x2048 set om det hadde noe å si, noen steder har jeg sett de selge 3x2048 eks og de kommer i en egen pakning sammen, at man må kjøpe et "sett" sammen for å få det til.

Det er bare mine dårlige datakunnskaper... ønsker derfor å få avklaring før jeg kjøper

De settene med 3x1024 og 3x2048 er for Core i7 som har tre minnekontrollere.

Du har dual channel, du trenger å ha 2x4096 (ufattelig dyrt) eller 4x2048 for å få 8 GB.

Lenke til kommentar

3-kit er DDR3 og er beregnet for X58 med Core i7, så det trenger du ikke å bry deg om.

Hvis du har 2 brikker fra før av som kjører Dual Channel og du kjøper 2 brikker til som er i DC så vil du få DC på alle brikkene. Bare se i min signatur, jeg har faktisk 2 forskjellige produsenter og 4 brikker. De 2 og 2 like brikkene hos meg kjører da i DC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...