Arigatou Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Heisann. Jeg har en Acer Aspire 6920g laptop med innebygget 5.1 lydkort, så jeg lurte på hvordan Z-5500 fungerer på denne laptopen? Jeg har nemlig noen 5.1 creative høyttalere hjemme og jeg har problemer med å få lyd i rear-left og rear-right (kommer ekstremt lav lyd) Har prøvd å forandre litt på instillingene i Realtek HD Audio Manager, men ingen suksess, så jeg lurte da på om Z-5500 kommer til å fungere (man får vel med egen programvare med disse?) Et annet spørsmål, jeg har hørt rykter om at 5.1 bare fungerer til spill, og når man hører på musikk får man bare 2.1. Stemmer dette? Er ingen høyttaler ekspert, så takk i forveien.! Endret 17. februar 2009 av Arigatou Emnetittel Lenke til kommentar
Arigatou Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 ikke det nei >_> Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) nei, 2.1 er ikke bare musikk. man skal kunne kjøre med 4.1,5.1,6.1,7.1 ettersom hva slags lydkort og høytalerset man har. slik jeg ser det hos deg så er det vel kun en innstilling som ikke stemmer tipper jeg.MEN har du kun en ledning koblet til maskinen som er lyd,der du får headset lyd. en grønn/lime lydkabel alene? dersom du kun har denne så får du kun front lyd, altså 2.1 lyd. for å få hele systemet til å spy masse god musikk så må man med alt fra 4.1 og oppover ha flere lydkabler koblet til for å få hele lydspekteret. på din z-5500 er det vel 3 lydkabler om jeg ikke tar feil. disse må kobles til pc'n. dersom du ikke har nok plasser for å koble alle ledningene,ja da må du kjøpe et eksternt lydkort som du kobler til pc'n med en usb vanligvis. alle ledningene til anlegget ditt må kobles til for å få 5.1 lyd Endret 18. februar 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
Arigatou Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Hei, takk for svar ! Jeg har 3 innganger for lyd, og alle 3 kablene er koblet inn. Når jeg går inn i Realtek HD Audio Manager og inn på Innstillinger for In/Out så kan jeg prøve høyttalerene ved å trykke på dem. Der kommer det nemlig lyd fra alle, men når jeg hører på musikk og andre ting så er det bare lyd i 2. Jeg har ikke kjøpt z-5500 ennå men det vurderes. Jeg har ett annet 5.1 system akkuratt nå men det har vel ikke mye å si. Jeg hørte at man får bedre lyd med en optisk kabel, men laptopen har ingen inngang for dette, så jeg lurte på om det var mulig å kjøpe et eksternt kort eller et expresskort med dette? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 ok,men hvis du fremdeles sliter så kan det hende at du ikke har stilt lydprogrammet du bruker til musikk på surround. i programmer som winamp,virtualDJ og andre lydavspillingsprogrammer så trenger du å gå inn på innstillingene i disse programmene og fikse det slik at flerkanalslyd blir akseptert. dette har ihvertfall jeg erfart at dette må til ved siden av hovedinnstillingen i realtek,asus xonar mm. det samme gjelder i spill også flere ganger,hvor du må gå inn på spilloptions for å krysse av på flerkanalslyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå