Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mobilt brebånd fra netcom funker ikke

Anbefalte innlegg

Kjøpte mobilt brebånd fra netcom, så installerte jeg det, startet programmet, tastet inn pinkoden. Så skjedde det store. Wireless device not detected. Den blinker når det funker liksom, men når jeg har tastet inn pinkoden stopper den å blinke i 1 sec, så starter den opp igjen. Så finner den programmet med en gang.

Jeg sendte den på rep. for lurte på om det var noe gale med modemet. Jeg fikk låne noen andre sitt simkort, noen andre sin ledning og modem.

Det jeg fant ut var at:

Lånt modem, lånt sim og lånt ledning: funker i min pc og i annen pc

Lånt lånt, min kabel og lånt sim: funker i min pc og i annen pc

Lånt kabel, lånt sim og mitt modem: funker ikke i min pc, ei i annen pc

Min kabel, mitt sim og lånt modem: funker i min pc og i annen pc

Så jeg fant ut at det var modemet som ikke funket. Siden simkortet mitt funket i annen pc enn min egen, og min egen pc med lånt modembrikke.

Jeg leverte denne på rep., den er nå komt tilbake. Men funker fortsatt ikke.

Får plinglyd, så "forsvinner" connection'en, så kommer den tilbake med en gang.

Ble en litt rotete post, men håper den er forståelig nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå bugget installasjonen seg, den klarte ikke fullføre installasjonen. Har oppdatert firmware og slikt fra netcom sine sider. Funker fortsatt ikke.

Testet modemet på en kompis sin pc. Fikk meldingen "system operation failed" så "forsvant" modemet i 1-2sec før passordboksen dukket opp igjen

Lenke til kommentar

Ingen som har noen tips for hva jeg kan gjøre? Eventuellt, er det mulig å levere modemet tilbake til netcom uten å betale noe månedsavgift. For jeg er ganske lei av et modem som ikke funker.

Testet på 2 nye PC'er. En med VISTA en med XP, funket ikke for noen av de. Fikk fortsatt meldingen "system operation failet". Så ser det ut som modemet "kobler seg ut" automatisk når jeg får "koblet til"

Lenke til kommentar

Siden jeg hadde kjøpt fra spaceworld fikk jeg ikke returnert det til netcom. Er i militæret og blir flyttet rundt, jeg kjøpte modemet på spaceworld i stavanger mens når jeg fant ut at det var defekt (kjøpte det dagen jeg skulle reise), og når jeg fikk tid til å bruke det på rygge, funket det ikke.

Så jeg dro til spaceworld i moss, så kunne ikke de bytte i nytt. De sendte det på rep. hvor jeg fikk det tilbake med samme problemet. Forstår ikke, jeg har fått inet på egen pc med mitt simkort mine ledninger og noen andre sitt modem. Så de har fortsatt ikke klart å fixe det. Jeg er nå langt i nord og er ikke en spaceworldbutikk på langt unna.

Netcom kundeservice var ikke mye til hjelp. Servicemannen sa bare jeg måtte installere med begge(!) ledningene. Dette hjalp seff. ikke, og han ba om nr'et på modemet. Kunne ikke gjøre noe siden jeg ikke hadde kjøpt fra netcom selv, men fra spaceworld. Og de sendte bare på rep.

Endret av mESA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...