surfer86 Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Jeg abbonerer hos tiscali på et modem abbonemt, det fulgte da med FTP/WEB plass, jeg har aktivert det, og klarer å laste opp til servern, men det jeg lurer på er hva adressa til sia mi blir, p åtiscali.no står det home.tiscali.no/brukernavn men dette funker ikke, noen andre tiscali brukere her som har svar? Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 riktig er vel home.tiscali.no/~brukernavn * edit: hmm, ok * skulle liksom stå under ~tegnet... Dumt å godta mellomrom som første tegn på en linje... Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 20. april 2003 Forfatter Del Skrevet 20. april 2003 nei, funka ikke det heller Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 da tror jeg det er noe feil ettellerannet sted, for det virker fint for meg home.tiscali.no/~enden (lettere overrasket over at de ikke har slette abb mitt men ellers helt frisk 8) ) Lenke til kommentar
patman81 Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Jeg også har det problemet! :-? Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 hrmf Derfor jeg kjører serveren selv (Like mye problemer, men da er det iaf min feil ) Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Hjemmesiden din er: home.tiscali.no/brukernavn (ikke noe "~" tegn) Brukernavnet ditt er altså hva du kalte webområdet. Er nødvendigvis ikke det samme som påloggings navnet ditt hvis du har kalt det noe annet enn det. Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Kunne du kalle det noe annet en login/mail alias? hmm, lenge siden jeg drev med det visst Det virker visst både med og uten ~ Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Hjemmesiden din er: home.tiscali.no/brukernavn (ikke noe "~" tegn)Brukernavnet ditt er altså hva du kalte webområdet. Er nødvendigvis ikke det samme som påloggings navnet ditt hvis du har kalt det noe annet enn det. funker ikke. Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Hjemmesiden din er: home.tiscali.no/brukernavn (ikke noe "~" tegn)Brukernavnet ditt er altså hva du kalte webområdet. Er nødvendigvis ikke det samme som påloggings navnet ditt hvis du har kalt det noe annet enn det. funker ikke. Lenke til kommentar
ripset Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Har du husket å aktivere hjemmesideområdet ditt ? Dette må gjøres på "MIN KONTO" på www.tiscali.no, logg inn med administrativt brukernavn og administrativt passord ( dette fikk du når du opprettet konto hos tiscali. tror å huske at aktiveringen ligger under Forbruk. produkter og tjenester. Lenke til kommentar
CD Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 FTP-Brukernavn FTP-Brukernavnet er det samme som det brukernavnet du anvender til å få adgang til internett. Ditt FTP-Brukernavn hører sammen med ditt FTP-Passord. Ditt FTP-Brukernavn er ikke nødvendigvis det samme som navnet på din hjemmeside, dette valgte du da du aktiverte din hjemmeside. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Er den der "public Html" mappa tilgjengelig i remote vinduet? Det var problemet da jeg skulle laste opp en side første gang. Da jeg snakket med support kom det frem at denne måtte legges inn manuelt og filen overføres til den. Da fungerte det Kan det være det? Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Har du husket å aktivere hjemmesideområdet ditt ? Dette må gjøres på "MIN KONTO" på www.tiscali.no, logg inn med administrativt brukernavn og administrativt passord ( dette fikk du når du opprettet konto hos tiscali. tror å huske at aktiveringen ligger under Forbruk. produkter og tjenester. se det jeg sa, først i threaden du. Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Er den der "public Html" mappa tilgjengelig i remote vinduet? Det var problemet da jeg skulle laste opp en side første gang. Da jeg snakket med support kom det frem at denne måtte legges inn manuelt og filen overføres til den. Da fungerte det Kan det være det? laga ei mappe kalt, "public_html" og da funka det, men jeg skulle ha hatt directory listing enabla, noen tips?. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Bruk php og list området. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå