uranus Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Først og fremst. Dette er KUN en test for meg selv, ingen andre bruker koden. Prøver å lære litt. -- http://catalog.meca.no/CarSearchResult.asp...tegoryType_ID=1 Det er siden jeg henter fra. Dere ser da regnr stter ?search. DL 69323. Skal prøve å hente ut f.eks kw, hk, vekt osv. Eller hele den divven som inneholder det, som er: <div id="ctl00_AdditionalCarInfoCtrl_additionalcarinfoline" class="additionalcarinfoline"> </div> Her er mitt forsøk: <?php $sporingsnummer = "DL69323"; $ch = curl_init(); $url = "http://catalog.meca.no/CarSearchResult.aspx?search=".$sporingsnummer."&type=plateNumber&CategoryType_ID=1"; curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1); curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $url); curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true); $out = curl_exec($ch); //Tidspunkt preg_match_all('!<div id="ctl00_AdditionalCarInfoCtrl_additionalcarinfoline" class="additionalcarinfoline"> (.*?)</div>!s', $out, $detaljer); //Siste by preg_match_all("!\<td>.*?\d{4}(.*?)\<a href=\"!s", $out, $sisteby); //Sist //preg_match_all("!<td valign=\"top\">(.*?)</td>!s", $out, $sist); //Sendt //preg_match_all("!<td valign=\"top\">(.*?)</td>!s", $out, $sendt); //Detaljer preg_match_all("!<div> (.*?)</div>!s", $out, $detaljer); if ($sporingsnummer) { echo '<div id="wrap"> <div id="content-wrap"> <div id="content">'; echo "<h2>Regnr.: ".$sporingsnummer."</h2>"; echo "<div style=\"float: left; width: 500px;\">"; echo $detaljer[0][1]; print_r($detaljer); } else echo ' <b>Feil</b> ?> Noen som kan hjelpe? Ifølge print, får jeg dette: Array ( [0] => Array ( ) [1] => Array ( ) ) Skjønner ingenting. Håper noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
OIS Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Du kan prøve med Document Object Model istedenfor regex. Metoden du vil bruke heter getElementById. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå