Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Flau for å ikke drikke øl?


Anbefalte innlegg

mange ganger jeg dukker opp med bare vanlig brusflaske med noe oppi og :)

en gang dukka jeg opp på fest med en 2-liters melkekartong med hjemmelaga smoothie i, som jeg skulle blande spriten med. det så egentlig ganske ekkelt og feilplassert ut i melkekartongen, så mange lurte vel på hva i huleste jeg hadde med meg.

men det er ingenting å bry seg om :)

om jeg er på fest og ser en person drikke vanlig brus, eller noe jeg tror er vanlig brus, så hadde ikke det brydd meg :) vil folk drikke brus, så er jo det opp til dem. noen trives på fest edru, og de fleste syns det er helt greit!

om du får merkelige kommentarer at du er ukul fordi de tror at du bare drikker brus, så er det ikke noe særlig vits i å henge med de senere på dagen. hvis noen spør deg, så er det jo bare å si at det er sprit oppi!

 

og når du går konstant rundt med flaska så skjønner vel folk at det er noe sprit oppi der og!

evnt. kan du jo ta en Solo flaske fks, og putte sprit og cola oppi den.

Vanligvis når du har noe i en annen farge enn fks gult oppi en solo flaske, så er det vanligvis noe blandet med sprit oppi :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så det gjør at jeg ikke kommer til å tenke særlig på hva andre tenker lenger. :)

 

Ja det er eigentleg ikkje noke å bry seg om, største argumentet for å lære å drikke øl er at det er billigare å kjøpe når du er ute på byen og at om du drikker øl så er du alt drikkande.

 

Er også litt avhengig av kva du drikk istadenfor øl, er greit å ikkje bli kjent som den som kun drikk paraplydrinkar ;)

 

Sjølv gjekk det forholdsvis lang tid før eg starta å drikke øl, på den tida gjekk det mykje i vin og cognac. Drikk forresten fortsatt ein del cognac sjølv om eg også synest øl er godt.

 

Om det er ønskelig så er det beste rådet for å lære å drikke øl rett og slett å begynde å drikke øl.

Ta ei øl om kvelden før du legg deg i nokre dagar og du lærar deg fort å like øl.

Lenke til kommentar
Er også litt avhengig av kva du drikk istadenfor øl, er greit å ikkje bli kjent som den som kun drikk paraplydrinkar ;)

Kvifor det? Mister du penis og får pupper fordi du drikk brennevin?

 

Nei ikkje brennevin i seg sjølv. Men eg må seie at eg ville ha stussa litt om du kun drikker drinker i pastellfargar som er pynta med paraplyar, stjerneskudd, sugerør med twist og strøssel.

 

Er greit å lære seg til å like minst ein drink som er kjapp å blande og som ikkje krev spesielle glas eller ingrediensar.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Problemet mitt er at jeg ikke er tørst nok. Jeg drikker lite (har gjort det på et par fester for å prøve), og jeg ville gjerne drukket mer enn det jeg gjorde (Har drukket en halv boks med øl (en flaske: 33cl), og det smakte ikke godt. Det var noe spanske greier.) men jeg var ikke tørst. Jeg følte at jeg ikke hadde lyst på mer, for jeg drikker ikke bare for å drikke. Jeg vil jo gjerne være tørst når jeg skal drikke.

 

jeg er russ i år, og håper jeg skal på noen russetreff. Har dere noen tips i hva jeg kan gjøre for å like øl før den tid? Og kunne drikke nok, selv om jeg ikke er tørst?

Lenke til kommentar
Jeg er en gutt på 19 år, har aldri hat sans for øl, aldri koset meg med en øl. Får som regel grøsninger når jeg drikker det, å brekker meg omtrent noen ganger. Det gjelder all øl.

 

Så lurer jeg på da, burde jeg være flau over det? På de festene jeg har vært på har det gåt i smirnoff, cider, sprit blanda med cola osv.

Skal gjøre det enkelt på neste fest, blande cola og sprit i en cola flaske eller no. Det jeg tenker da er om folka tror jeg drikker bare cola, detta er en fest med mange ukjente.

 

Hva hadde dere tenkt om det var en fyr som ikke likte øl, å gikk rundt med en flaske med cola oppi? :p

 

PS: Håper dette er riktig kategori å poste denne.

 

Har samma problemet her. Men valgte cider og sånt istedet helt til jeg hadde en vill fest blanda med cider fyll snus nikko sjokk (veier 48kg) og oransjt spy som jeg kan kjenne smaken av ennå. Etter det brekker jeg meg faktisk hver gang jeg lukter skruf og cider tør jeg ikke smake på en gang. Så da starta jeg og true drikke øl ! Og først tenkte jeg tja, så tok jeg en slurk og en til og enda en og så helte jeg ut den jævla korn driten.

 

Men så etter og ha gjort det flere ganger så smaker det bedre for hvert gang, og hvem vet kanskje jeg en dag kommer til og nyte en øl på samme måte som brus? Hadde vært jævla koselig ! :D

Lykke til !

Lenke til kommentar

Har selv kompiser som aldri drikker øl, men selv drikker jeg ikke noe annet. Er av typen som drikker veldig fort uansett hva jeg drikker og dermed går det heller dårlig når jeg drikker sprit.

 

Har ikke alltid likt øl jeg heller, men aldri syntes det var særlig fælt heller. Nå drikker jeg gjerne en øl til kos/mat.

 

Må nesten si at jeg bor på landet, så begynte å drikke veldig tidlig (hadde eldre venner osv. som jeg måtte tøffe meg for).

Endret av Cohen.
Lenke til kommentar
Er også litt avhengig av kva du drikk istadenfor øl, er greit å ikkje bli kjent som den som kun drikk paraplydrinkar ;)

Kvifor det? Mister du penis og får pupper fordi du drikk brennevin?

Nei ikkje brennevin i seg sjølv. Men eg må seie at eg ville ha stussa litt om du kun drikker drinker i pastellfargar som er pynta med paraplyar, stjerneskudd, sugerør med twist og strøssel.

 

Er greit å lære seg til å like minst ein drink som er kjapp å blande og som ikkje krev spesielle glas eller ingrediensar.

Enig.

 

Uff klarer klarer nok en øl nå, men og sitte og kose meg funker ikke xD

Prøver og tenke på noe annet eller at, tja bedre en kaffe? :)

Smaken er som baken, men om du liker kaffe er jo karsk en veldig genialt drikke da :) Heller mandig og vil jeg si.

Lenke til kommentar
Problemet mitt er at jeg ikke er tørst nok. Jeg drikker lite (har gjort det på et par fester for å prøve), og jeg ville gjerne drukket mer enn det jeg gjorde (Har drukket en halv boks med øl (en flaske: 33cl), og det smakte ikke godt. Det var noe spanske greier.) men jeg var ikke tørst. Jeg følte at jeg ikke hadde lyst på mer, for jeg drikker ikke bare for å drikke. Jeg vil jo gjerne være tørst når jeg skal drikke.

 

jeg er russ i år, og håper jeg skal på noen russetreff. Har dere noen tips i hva jeg kan gjøre for å like øl før den tid? Og kunne drikke nok, selv om jeg ikke er tørst?

 

Ein øl om kvelden til ein god film/fotballkamp. Det kan vere lurt å variere. E synast at det er betre å drikke øl frå boks enn frå flaske (sjølv om det aller beste er øl frå polet).

 

Drikke nok? Sprit. Nokon shottar og du får i deg nok alkohol. Anisbrennevin (eks. Ouzo) er godt. Elles vanleg tyrker :)

Eg har aldri eit problem med å få ned nok øl. Ikkje fort deg, for da blir du utørst. Drikk sakte i byrjinga, og øk farta når du føler at alkoholen virkar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...