Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Flau for å ikke drikke øl?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel , Jeg er 13 , har drukket øl noen par ganger. Det smaker ikke noe godt , og jeg tror ikke at jeg kommer til å forandre mening når jeg blir eldre. Det smaker honning og masse annet dritt , tilogmed faren min synest det smaker dritt. Men det er jo ikke smaken som gjelder , men virkningene :p

Lenke til kommentar
Jeg drikker ikke alkohol i det hele tatt. Takler ikke smaken.

 

Så, være flau for du ikke drikker øl? Kan like godt være flau for du liker å bruke T-skjorte.

 

Henger meg på denne. Takler heller ikke smaken av alkohol.

 

Dersom jeg "må" drikke, er det viktig at det er så lite alkohol (og alkoholsmak) som mulig. Ihjelblanda vodka (1/15 vodka og resten sprite og masse battery. Battery dreper alkoholsmaken . Jeg "må" drikke dersom det er fest, for det er faktisk pinlig å ikke drikke noe som helst på fest.

 

Men ha med deg vodka, bland det godt ut så du ikke kjenner smaken, og nipp forsiktig til drinken din i løpet av kvelden:)

Lenke til kommentar

Hvis det er respekt du er på jakt etter vil jeg anbefale deg å lære deg å holde deg unna kvinnebrygg som rusbrus og Cider. Egentlig synes jeg du bare bør gi f og ikke bry deg om de andre. Men hvis du absolutt vil bli beruset vet du jo at det alltid finnes sterkere stoffer, selv om du sannsynligvis vil bli sett ned på av de andre.

Lenke til kommentar

Brus og vodka vil ikke jeg anbefale. Da må du blande ned til ca. 5% i så fall. Det er bedre med f.eks. tyrkisk pepper, som fint kan holde 20 % uten noe særlig spritsmak. evt. kan man blande salt lakris med sprit og essens. Sjekk ut vinogbar.no.

 

Finnes også en god del snaps med smak av f.eks. pære/eple som man kan shotte. Disse holder gjerne 35-40%. I tillegg kan du drikke sitronbrus (uten sprit i) for å ikke bli full for fort.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest alle innleggene her, men..

Hvis du skal blande ut sprit med f. eks cola ville jeg _ikke_ blandet dette før jeg dro ut. For det første er det småspesielt å drikke rett fra en cola-flaske på fest, for det andre vil den bli rimelig for daff.

 

Måtte gå seg til med øldrikkinga for min del også. Første året mitt med fyll og fanteri starta jeg med cider og gikk gradivis over til mer og mer øl. Nå drikker jeg bare øl, og sprit når økonomien tillater det.

Lenke til kommentar
Brus og vodka vil ikke jeg anbefale. Da må du blande ned til ca. 5% i så fall. Det er bedre med f.eks. tyrkisk pepper, som fint kan holde 20 % uten noe særlig spritsmak. evt. kan man blande salt lakris med sprit og essens. Sjekk ut vinogbar.no.

 

Finnes også en god del snaps med smak av f.eks. pære/eple som man kan shotte. Disse holder gjerne 35-40%. I tillegg kan du drikke sitronbrus (uten sprit i) for å ikke bli full for fort.

tyrkisk pepper smaker som kvalm hostesaft synes nå jeg,men har et par kompiser som digger den. er det ikke "hot'n sweet" den egentlig heter?

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

ville nok vært enig i å ikke kjøre forhåndsblanding, ta heller med separat og bland på festen, blir uansett bedre.

 

men ikkeno flaut å ikke drikke øl altså, folk for drikke hva dem vil, eller ikke drikke, viss man blir dømt pga det er de som dømmer tullinger... etter min mening da..

 

Anti gruppepress ftw! stå for egne meninger

Lenke til kommentar

Folk som ser ned på andre som ikkje drikk øl ler eg av, makan altså. Skal ein gå rundt å sjå ned på folk for ikkje å like rosenkål og kanskje? Smaken er jo mykje den same. :p

 

Drikk aldri øl sjølv, gjekk litt i cider i byrjan, men det er så mykje greiare med sprit, det er blitt ein fast slager. Ei halv halvflaske sprit + noko å blande ut smaken med så er det gode greier. Er fort gjort å overdrive, men det er noko ein venner seg til.

Lenke til kommentar
ville nok vært enig i å ikke kjøre forhåndsblanding, ta heller med separat og bland på festen, blir uansett bedre.

 

men ikkeno flaut å ikke drikke øl altså, folk for drikke hva dem vil, eller ikke drikke, viss man blir dømt pga det er de som dømmer tullinger... etter min mening da..

 

Anti gruppepress ftw! stå for egne meninger

 

Jepp, har fortsatt et par kompiser som er tro til spriten og ikke rører øl. Med mindre det er corona aften som vi har om sommeren.

Lenke til kommentar

Kan ikke benekte for at jeg drar litt på smilebåndet når jeg ser en gutt på fest med cider eller rusbrus av en eller annen slag. Mulig det er jeg som er rar. Til trådstarter så vil jeg anbefale at du gir ølen en sjangs. Øl er som kaffe i begynnelsen. Du må venne deg til smaken og heller se fordelene ved å drikke det. Til slutt vil du med stor sannsynlighet like det. Begynn med litt lettdrikkelige øltyper som er lyse. Når du liker smaken av øl er det spennende å prøve nye typer. Litt mørkere øl og sterkere osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...