Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Flau for å ikke drikke øl?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Mexican

Første gangen jeg smakte øl brakk jeg meg nesten jeg og...det er som tidligere nevnt en smak du må venne deg til.

Men, du går glipp av all den gode Corona'en...fantastisk øl, iallefall i sommervarmen!

Lenke til kommentar
Første gangen jeg smakte øl brakk jeg meg nesten jeg og...det er som tidligere nevnt en smak du må venne deg til.

Men, du går glipp av all den gode Corona'en...fantastisk øl, iallefall i sommervarmen!

I mine øyne så går man ikke glipp av mye når man drikker en overpriset under middels øl.

 

Heldigvis for meg liker jeg alt uten vin, null stress med hva jeg skal drikke på fest <: D

 

Du trenger ikke å skjemmes fordi du ikke liker øl, selv om det er svært vanlig å drikke det så er det jo tross alt ikke alle som gjør det : )

Lenke til kommentar

Har samme problem som trådstarter. Kan helle i meg en slurk, det får jeg ned. Men neste er helt jævlig. Ergo to slurker får jeg sannsynligvis ned uten å spy. Guiness er det nærmeste "godt øl" jeg har smakt hittil, men hakke sjans til å få ned mer enn en halv guiness, kanskje ikke det engang.

 

Egentlig gjelder dette all sprit også, en shot er greit, men neste smaker helt jævlig, og tar jeg en til på rappen etter det spyr jeg. Og da får jeg en slags "cooldown" på en halvtime før jeg kan kjøre på, på nytt igjen. Klarer faen ikke å drikke meg godfull lenger.

 

Aller første gang jeg drakk helte jeg innpå 8 halvlitere og spøy over hele jævla terassen min. Tipper det er derfor jeg ikke liker det den dag i dag. Angrer noe sykt om det er årsaken, for på den tiden smakte det faktisk helt greit.

 

Cider er så sykt søtt at jeg sjeldent får ned mer enn 4. Da begynner kvalmen å komme sigende. Beste hittil er 4 cider, ta noen shots innimellom. Eventuelt vin, det klarer jeg faktisk å drikke meg fint full på, men dagen derpå med vin er ganske merkbart.

 

Men i bunn og grunn er det jo ikke synd på meg at jeg ikke klarer å tømme i meg gift om jeg skal se det på den måten. Haha. :)

Lenke til kommentar

Jeg liker helle ikke vanlig øl ( dvs øl med humle ) Da er Gruit mye greiere, det som er koplett idiotisk er at det ikke er å få i norge. Mulig at Haandbrygg skal starte opp med det..

Mjød kan du iallefall drikke med god samvittighet da "pingelfaktoren" på det en veeeldig liten. Mjød var jo beregna på guder, den vanlige mann måtte nøye seg med øl. Jeg liker cubra libre, sommersby, mjød og gruit.

 

for de som lurer på hva Gruit er:

http://www.gruitale.com/intro_en.htm

Lenke til kommentar

Har aldri sett poenget i å tvinge seg selv til å like noe som man opprinnelig synes at smaker møkk. Kan du ikke bare ta med deg noe sprit?

 

Jeg synes det er litt sært når gutter sitter å nipper til smirnoff og cider, men jeg tror ikke det ville brydd meg nevneverdig. Folk kan få drikke hva de vil for min del.

Endret av Capria
Lenke til kommentar
Jeg er en gutt på 19 år, har aldri hat sans for øl, aldri koset meg med en øl. Får som regel grøsninger når jeg drikker det, å brekker meg omtrent noen ganger. Det gjelder all øl.

 

Så lurer jeg på da, burde jeg være flau over det? På de festene jeg har vært på har det gåt i smirnoff, cider, sprit blanda med cola osv.

Skal gjøre det enkelt på neste fest, blande cola og sprit i en cola flaske eller no. Det jeg tenker da er om folka tror jeg drikker bare cola, detta er en fest med mange ukjente.

 

Hva hadde dere tenkt om det var en fyr som ikke likte øl, å gikk rundt med en flaske med cola oppi? :p

 

Øl vender man seg til. De 2-3 første gangene er FÆLE (og det forblir fælt resten av livet hvis man drikker det sjeldent). Prøv å ikke kjøpe det billigste ølet (Tuborg:P), men noe som smaker bedre, f.eks. Carlsberg. Evt. kan man begynne med 2-3 Carlsberg (evt. poløl) og gå over til billigere etterhvert :p

 

Jeg ble vant til øl med å ta meg et glass på kvelden mens jeg så film/fotball. Et par slike kvelder i uka i 2-3 uker, og du blir frelst :D (drikk sakte, da...).

 

Ikke drikk rusbrus på fest. Da blir du fort til "jenta" i gjengen (tror egentlig ikke så mange egentlig bryr seg, men det er blitt "kult" å mobbe de som drikker rusbrus...). Sprit er mye bedre. Evt. tyrker e.l...(300 gram drops i en flaske 40 %). Finnes masse essenser man kan blande i sprit hvis man vil ha litt billigere drikke. Prestige har mange gode :)

Endret av j1m
Lenke til kommentar

Har ikke lest hele denne tråden, men for å svare på førsteposten.

 

Nei, det gjør ikke noe at du ikke liker øl. Bare kjøp inn noe Cider, Smirn-off etc... isteden og ingen vil se rart på deg fordet. Evt kjøp noe Jegermeister og Battery og blandt det, Cola og Sprit eller whatever. Det at du er redd for at andre tror "du bare drikker cola" får meg til å lure litt på om du drikker for din egen del for å ha det gøy, eller om du drikker for å være tøff og at de andre må se at du drikker alkohol... Heh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...